webForumDet fria alternativet

Xbox med Tualatin-processor på 1,4 GHz

Datorspel

5 svar · 455 visningar · startad av muskot

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Frågan#1

Japanese retailer OverTop, known for their wide selection of import games and unique gaming peripherals, has announced plans to offer an upgraded version of Microsoft's Xbox console. Modified by FriendTech, the upgraded Xbox will boast a 1.4 ghz processor and 80GB harddisk.

Vad tror ni? Själv tycker jag att det känns ganska onödigt i och med att alla spel ändå måste designas för att flyta med originalprocessorn på 733 MHz.

http://www.polygonmag.com/news/index.php?id=812

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ja, de borde designas för att flyta på med originalprocessorn, men det händer ju att vissa spel hackar.

Ja, det har du i och för sig rätt i.

Dock gissar jag att denna 1,4 GHz-version av Xboxen inte kommer att bli särskilt billig, så man kan ju undra hur många som är beredda att slanta upp pengar för att förkorta laddningstider och eventuellt eliminera att vissa spel hackar då och då.

Skulle vara roligare om man enkelt kunde göra samma uppgradering själv...

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Eftersom XBOX:en är så mycket mer än bara spel (oavsett vad Microsoft tycker :)) så kan det finnas vissa användare som har nytta av en fetare processor, t.ex de som primärt använder XBOX:en som multimediastation för filmvisning etc.

Men det känns ju inte som en riktig pang-affärsidé, det lär ju bara vara extrema hårdvarunördar som köper :).

Ja, det finns ju lite fler användningsområden än jag först tänkte på. Har iofs aldrig haft några prestandaproblem när jag kört diverse film på min Xbox, men det kanske kommer hårdare komprimerade filmformat i framtiden.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det här känns ungefär som att spendera på en PSX om man redan har en PS2. För mig personligen känns det mer intressant att vänta på nästa version PS, nämligen PS3 och jag skulle nog resonera likadant om jag ägde en Xbox. Spara slantarna och invänta nästa version - det är mitt tips. ;)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)