Detta foto tog jag i somras, den 17 juli, på Koster utanför Strömstad. En timme innan åskade det lätt och ytterligare två timmar senare var ett nytt ett faktum och jäklar, det var fett vill jag lova. Tyvärr hade jag inte tillgång till stativ denna dag.
Häftig bild Dryden, ack så liten man kan känna sig ibland! :)
Ser fram emot sommarens nattliga åskväder, nu när jag är utrustad med vidvinkel, stativ och fjärrutlösare till kameran :D
Häftig bild Dryden, ack så liten man kan känna sig ibland! :)
Ser fram emot sommarens nattliga åskväder, nu när jag är utrustad med vidvinkel, stativ och fjärrutlösare till kameran :D
Stativ har jag, självutlösare också. Dock "bara" femton sekunders slutartid vilket i åskväderssammanhang kanske är lite väl i underkant?
Stativ har jag, självutlösare också. Dock "bara" femton sekunders slutartid vilket i åskväderssammanhang kanske är lite väl i underkant?
Beror på hur mycket tur du har? ;)
Själv är jag mest fundersam hur man ska placera sig bäst, känns inte som någon höjdare att vara högsta punkten på ett fält direkt, men det är en tråd helt för sig självt :)
Ja, så har jag blivit en sån där som jag svor att jag aldrig skulle bli... En sådan som tycker att alla andras barn är fula och mitt eget underbart vackert. :r
Men va f-n - han är ju bevisligen sötast i universum så jag lägger väl in en bild till... ;)
Äsch, du kan väl inte förvänta dig att jag ska leta nogrant den tiden på natten heller ;)
Nåja, en bild från dagens lilla fototur, hade väl velat ha lite mindre svart och mer himmel, men lyckas komma på det i kallgrader halvt stelfrusen... :)
<OT>
Är det någon som vet varför jag inte kan bifoga filen? Det kommer bara ett felmeddelande som säger att mitt porträtt måste vara JPG, GIF eller PNG
</OT>
Mer snö än så här har det inte varit på minst 10 år här så idag kunde jag bannemig inte sitta inne vid datorn hela tiden!
Tänkte gå en runda runt en "motionsbana" en liten bit härifrån men man fick tydligen inte gå p.g.a att det var skidspår så jag lånade mammas utrustning (som bl.a innehåller ett par pjäxor som är 2 storlekar försmå) och tog mig min första runda på längdskidor på ca 6 år!
Var inte lätt att ta kort med dom jäkla skidorna på fötterna men det blev ett par stycken fina, här är några (ca 550kb). :)
Skåne har som vanligt ösregn dagen efter snöfall, men här kommer dagens bild. (Den har tre år på nacken...men den är ganska så fin ändå. (jag ber om ursäkt på förhand för den blekfeta himlen som inte ser något vidare ut, men bilden är tagen i Danmark) :) ) )
Anlita ett kameracrew istället, låt dem göra jobbet. Då kan du ju själv bli med på bild också. :i
Skulle man ju kunna göra... :e ...om det inte var så att man blir så jädrans fattig när man är föräldraledig. Har nog inte råd med ett helt crew. :( Ni får nöja er med att kolla på Jacob enbart... Jag förstår att ni måste bli besvikna men...sådant är livet... ;)
Nu var det ju faktiskt så att jag knappast hade en baktanke med min idé, utan snarare tyckte att det skulle vara skoj för Jacob att se bilder på sin underbara mor när hon var ung.
Det finns ett klientel på wF som vi sett jaga runt i Caféet, och Gud vet vart mer, efter bilder på vissa kvinnliga medlemmar.
Ha ha jag VET OverRRide! Bara skojar med dig... Jag är kameraskygg så jag lider inte direkt av att slippa stå i centrum. Tror att jag med glädje överlåter 100% av kamerans uppmärksamhet på lill-killen. ;) Men tack för tanken... :f
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e