Jag fortsätter.
En dag på kyrkogården. Inte världens bästa komposition, men ett jäkligt vackert motiv.
78 svar · 12 614 visningar · startad av Mr. N.
Här är den nya tråden och här kommer reglerna:
Om någon har något starkt emot reglerna så kan ni väl skicka ett PM till mig? På så vis håller vi tråden ganska ren.
Här kommer nu den första bilden, vi testade vårt fyrverkerisortiment på jobbet, men vi fick sluta när polisen kom. ;)
Jag fortsätter.
En dag på kyrkogården. Inte världens bästa komposition, men ett jäkligt vackert motiv.
Bra regler, Mr. N.!
Min bild för idag är Kista Science Tower. Det blev tyvärr lite dålig kvalité på bilden, pga att jag sparade den via MS Paint. :l
Reglerna har uppdaterats med en punkt, bilden måste inte vara från idag.
OveRRide > Vad har ängeln i ansiktet? Blommor?
m_soderlund > Paint är tyvärr riktigt kasst på att spara jpeg, men det är ett läckert hus.
Mr. N. skrev:
OveRRide > Vad har ängeln i ansiktet? Blommor?
Blommor, korrekt. I ansiktet, nej. I händerna. Som jag skrev, kompositionen kunde vara bättre, men jag hade kasst med batteri och tid. :) Saken är den att avståndet mellan händerna och ansiktet är större än vad bilden utröner, vilket säkerligen skulle ge en annan dimension åt bilden ut en bättre vinkel och med stativ.
Jag skall undersöka dessa möjligheter i helgen.
Ett försök till skymningsbild, lite mörk kanske..
beethoven was deaf :)
Han hade hörlurar? Hummmmma....
nej men han har. :p
Jag var ute och testade min nya kamera (Minolta Dynax 5) i skogarna här nere för några veckor sedan. Tyvärr är min skanner lite sliten så kvaliteten på denna bilden är inte ens i närheten av originalbilden :(
Julstök i Falun.. Håll till godo med min lilla flickas min när hon stolt håller den lilla julskinkan strax innan den hamnar i ugnen! :D
Fia kontrar med en trött anka..
Dagens bild i dag blev en bild på min ljuddämpare på hojjen som en snubbe i Helsingborg var nyfiken på:
Jag har kollat lite på alla dom här trådarna med dagens bild :)
Sannah Grymt bra bilder du tar !! :)
Redigerar du bilderna i Photoshop eller något annat program innan du lägger ut dom?
Var har du för kamera?
Filen... :r :e
nordan skrev:
Jag har kollat lite på alla dom här trådarna med dagens bild :)
Sannah Grymt bra bilder du tar !! :)
Redigerar du bilderna i Photoshop eller något annat program innan du lägger ut dom?
Var har du för kamera?
Visst tar Sannah sanslöst bra bilder. :)
Om jag inte missminner mig har hon en Canon Powershot A60. En kamera som för övrigt rekommenderas av mig också. :)
det stämmer att det är en sån jag har som min lilla ögonsten! ett väldigt bra köp (men det är dags att köpa bättre minneskort nu.) som kan rekomenderas högt.
jag ändrar kontrasten på vissa bilder jag tar i photoshop.