Prriset är fullt rimligt. En aning bättre än andra butiker jag kollade upp.
Varför borde du inte köpa den?
Du vill helst ha en digital systemkamera. Denna är stor som en systemkamera, men den är ingen systemkamera.
Taskigt zoomomfång. Givetvis är 10x zoom väldigt mycket. Men du kan inte ha vidvinkligare än motsvarande 37 mm för småbild. Det är faktiskt inte särskilt vidvinkligt. Och du kan inte göra något åt saken. Det finns ju ingen digital zoom som kan zooma ut lite mer. Vidvinkeladaptrar är vanligtvis ganska dåliga. Frågan är om det verkligen är värt något att kunna zooma in till 370 mm, när man inte klarar att få med hela det hus man hade tänkt fotografera, på en bild.
xD-kort är säkert bra, men dyra och inte särskilt spridda.
Om du tycker att du kan leva med dessa nackdelar, eller att de rentav inte ens är särskilt relevanta för dig, då är kameran ett bra köp.
Jag gillar inte att leva med ett halvbra köp, så jag tror jag har andra idéer på G. Saken är den att jag är förälskad i utseendet och handgreppet i de där kamerornas form. Man håller ingen kamera skönare.
Jag tittade på denna också, men jag vet inte om jag gillar formen. Olympus har ju dock alltid varit superba när det gäller att kräma prestanda ur sina kameror.
jag tycker att den första kameran verkar hyvens... såg den i scandinavian photos katalog i måndags... kommer inte ihåg om den var dyrare eller billigare.
en sak som jag saknar på min egna digitalkamera är snabbare sekvenstagning. Finepix s5000 tar 5 per sekund!! Det är ju skitbra!
Jag gillar inte att leva med ett halvbra köp, så jag tror jag har andra idéer på G. Saken är den att jag är förälskad i utseendet och handgreppet i de där kamerornas form. Man håller ingen kamera skönare.
Köp en Nikon D100 så blir du garanterat nöjd. Men den är kanske lite overkill, vilka användningsområden tänker du dig?
Då rekommenderar jag denna. Vi köpte in en på jobbet i dagarna och det är första gången som jag riktigt har trivts med en digitalkamera. Kanske beror det på att det faktiskt liknar en kamera men även resultatet av bilderna är väl godkänt. Har man tidigare haft lite fotointresse och vana från dom hederliga systemkamerorna så uppskattar man denna typen av digitalkamera. Allt kan naturligtvis ställas in manuellt precis som förr.
Vem minns inte dom där extra motordrivna handgreppen man fäste under sin lite billigare systemkamer så den såg ut som en proffskamera :)
Det finns faktiskt även till denna fast i form av extra batteripack :D
Kameran kostar förvisso några lappar extra men den överskred mina förväntningar och jag är mer än nöjd med den.
Jag tittade på denna också, men jag vet inte om jag gillar formen. Olympus har ju dock alltid varit superba när det gäller att kräma prestanda ur sina kameror.
Jag köpte lillebrorsan till den...C740...och är helnöjd.
Hade min budget tillåtit det hade det helt klart blivit en Minolta A1....men för nästan halva priset är Olympusen ett bra alternativ för mig.
Köp en Nikon D100 så blir du garanterat nöjd. Men den är kanske lite overkill, vilka användningsområden tänker du dig?
Ok. Prisklassen 15-20000 är inte aktuellt, vilket kanske inte framgick av mitt något kortfattade inlägg ovan. En D100 är lika mycket overkill som att fälla 42 atombomber över landet Lichtenstein i krig.
Jag är ute efter en prisvärd digitalkamera, med så mycket funktion som möjligt, liknande den kjell rekommenderade, fast kanske prisklassen ett steg ner. Jag plåtar enbart privat, men tar gärna avancerade bilder och har krav på bra skärpa, bra färgåtergivning samt kort tid mellan tryck » lagrad bild.
Verkar väl trevlig, två saker dock
Elektronisk sökare - Drar mycket mer batterier, eftersom den egentligen är en lite LCD. Tycker också att de brukar vara lite svårare att komponera bilder med, men det kanske är en vanesak.
38-380 mm brännvidd - Nu vet jag inte vilka kompaktkameror som har motsvarande 24 mm eller lägre, men det blir mycket lättare att ta grupp/vy-bilder med mer vidvinkel.
I övrigt verkar den som sagt stabil.
OveRRidE skrev:
...lika mycket overkill som att fälla 42 atombomber över landet Lichtenstein i krig...
Borde det inte vara helt rättfärdigat iom att det är just 42 bomber? §e
Men 3,1 mexapixels är väl ändå inte mycket att hurra för. Spara lite till ( ;) ) och köp en kamera med typ 5.0 megapixels. Där snackar vi bild kvalite'.
Men 3,1 mexapixels är väl ändå inte mycket att hurra för. Spara lite till ( ;) ) och köp en kamera med typ 5.0 megapixels. Där snackar vi bild kvalite'.
Jag köper inte c740. Jag köper c750 Ultra Zoom med 4,2 MP, vilket räcker mer än nog till mig.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2