Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Frågan 1 aug. 2003 17:24 #1 Tja, det finns ju några "Vad ... du just nu?"-trådar så Mat & Dryck måste ju ha sin version så; här är den! :e
Just nu dricker jag och dho "Monty Python's Holy (Gr)ail" , inköpt på Systembolaget i Östersund. Igår faktiskt.
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Carlsberg Sort Guld just nu och här hemma kommer det att bli den sorten ett bra tag framöver. :birp
Brantis Medlem sedan dec. 2001 1 978 inlägg Bellman ligger kallast i kylen för tillfället. :bire
SirPeter skrev:
Carlsberg Sort Guld just nu och här hemma kommer det att bli den sorten ett bra tag framöver. :birp
Åh, är det portfölj-öl? ;)
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg Dags att uppdatera tråden. ;)
Just nu så dricker jag och Dryden ett tjeckiskt öl som heter Zubr . Riktigt gott. :bire
I Ingrid Medlem sedan dec. 1999 7 740 inlägg Hansa Export, inte särskilt märkvärdigt alls.
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg "fulöl", måste ju ha en anledning att dricka wisky (fonetisk korekt, dock felstavat :e )
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg
Brantis skrev:
Nope, det är 30-flaksöl. ;)
Lasp Medlem sedan juli 2000 12 978 inlägg En Carls Special före maten satt inte dumt.
Nu efter blir det mer brända drycker Två slags Cognac.
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg
SirPeter skrev:
Brantis skrev:
Nope, det är 30-flaksöl . ;)
Dags att börja dricka vatten kanske? ;) :e
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Varför dricka vatten?
Det är ju 30 burkar i varje flak, då skall det heta 30-flaksöl. ;)
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg
SirPeter skrev:
Varför dricka vatten?
Det är ju 30 burkar i varje flak, då skall det heta 30-flaksöl. ;)
Hmm, där läste jag totalt fel. Hehe. Kanske dags för mig att börja dricka vatten. :r :e
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg just nu...
... häller jag i mig en sunkig Falcon Export. Men, det känns som att det inte alls dröjer länge förrän jag hämtar Paulanern ur kylen. ;)
celia Medlem sedan dec. 2001 2 532 inlägg Har två iskalla Heineken i kylen :birp
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Jamen så hämta en då? De gör ju ingen nytta om alla är i kylen, liksom.
dho Medlem sedan aug. 2002 2 027 inlägg Skippade vattnet, blev en Staropramen istället. :e
M Mika3l Medlem sedan nov. 2001 8 492 inlägg
dho skrev:
Dags att uppdatera tråden. ;)
Just nu så dricker jag och Dryden ett tjeckiskt öl som heter Zubr . Riktigt gott. :bire
Tjeckiskt öl brukar vara mumsigt. :)
Köpte hem(eller ja, mina föräldrar köpte hem ;) ) nån öl därifrån när jag var ner och spela hockey nu under våren, den smakade riktigt gott, minns inte namnet dock. :l
Carlsberg export.. Probobly the best beer in the world.
Theon Medlem sedan jan. 2002 3 554 inlägg Många svarta Guinnessburkar väntar i kylen på att jag ska inta min sköna balkongfåtölj och läsa Ulf Lundkvist album som jag lånat på Serieteket i dag :birp