webForumDet fria alternativet

Ny mobil

Mobiltelefoner

10 svar · 369 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Börjar bli dags för en ny mobil nu! Morsan vill ha sig en ny och då får hon min T300 så får jag en sprillans ny telefon. ;) Behöver alltså en telefon som inte är operatörslåst eller med Telia kontantkort om det räcker med att flytta SIM-kortet?
Men jaja, iaf, prisgränsen ligger väl nånstans runt 1500:- tror jag.
Måsten:
Det vanliga med färgskärm, MMS, WAP (GPRS), Bluetouth osv, kalender med påminnelser (så jag kan komma ihåg framförallt läxor och prov lite lättare :p), bra med minne (även så det räcker ett tag med ev kamera).

Inte nödvändigt men ytterst trevligt vilket gör det nästan nödvändigt ;): Kamera (video ej nödvändigt)

Gillar SE-mobiler så helst en sån skulle jag vilja ha! Nokia går oftast fetbort, har aldrig förstått mig på dom riktigt. :p
Har kollat runt lite och hittat dom här hos SE som verkar trevliga:
K508i - Drömtelefon men jag har en känsla av att den är ganska dyr...
K500i - Dyr?
T630 - Känns som en telefon man kanske har råd med! :)
K300i - Trevlig, dyr kanske?

Bombardera mig med tips och synpunkter! :)

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Du verkar ju i alla fall ha en del undringar om priser och då är ju Pricerunner bra.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Har en T630 och den är väl okej. Kameran är i princip oanvändbar (telefonen har dessutom bara 2 MB minne att röra sig med) och ibland segar hela telefonen ned sig så att man blir vansinnig.

Dessutom har mitt exemplar blivit glapp i kontakten där man trycker in laddaren, vilket milt sagt kan vara en aning irriterande.

Av de telefoner du radade upp är det bara T630 som har Bluetooth.

Verkade ju vara ganska vettiga priser på telefonerna ändå! :) T630 stryks efter dina uppgifter muskot! Du har ju rätt med Bluetooth! Men jag tror det går ändå. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag har också en T630 och ja, den ballar ur med seghet ibland men trots det så överväger de positiva delarna alltihop. Perfekt format, billig, bra display, vettiga funktioner (blåtand, kalender med mera) samt en meningslös kamera. ;)

Lugnt den bästa mobiltelefonen jag har ägt, före Noka 6210.

Bluetooth och FMA vill man ju inte vara utan ;).

muskot skrev:

Bluetooth och FMA vill man ju inte vara utan ;).

Precis, bara det där är en mycket god anledning. :)
En sökning på Pricerunner skvallrade om att du får den för ~1200:-. Sedan köper du en CMT-10 också (~220:- hos exempelvis Telia eller Expert), så är kittet komplett. Den fungerar dessutom på både äldre och nyare SE-lurar och jag själv har använt min i snart två år (och till två SE-telefoner). Sladdfri och älskvärd. :e

Angående glapp ska det väl, till T630:s försvar, sägas att andra SE-mobiler också drabbas av det. Har en kompis med precis samma problem på sin Z600. Hoppas att kontruktionen på K750i är lite vassare.

Njao... T630 är nog borta från listan ändå! ;)

Mika3l skrev:

...därför att... ;)

Dryden skrev:

Mika3l skrev:

...därför att... ;)

... den har dåligt med minne, är dryg och har en dålig kamera. ;) Men den är fortfarande med som reserv. Måste ju se hur mycket pengar modern är beredd att offra. :p

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)