webForumDet fria alternativet

Tres "nya" kontantkort?

Mobiltelefoner

8 svar · 487 visningar · startad av Rodan

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg
Frågan#1

Tjo!

Just nu är jag lite sur, tycker att nya kontantkortet suger...

199:- varje månad + 50 kr för att kunna skicka sms...
Detta varje månad om inte så försvinner mina pengar från förra månaden...

Någon som tycker att det är bra?
Funderar starkt på att hoppat över till en annan operatör, någon som har ett tips? helts ska det vara kontantkort.

Eller har jag har misstolkat det helt?

Blä på tre. :x

http://www.tre.se/upload/Price/Prislista 3Fri Kontant.pdf

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Men, grejen är, har du ditt gamla så har du ju det kvar. Ändras väl inte?

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Jo, jag fick ett sms idag, mitt gamla kontantkort fungerar som det gamla ända till den 15 nov, men redan nu har jag fått fram 120 min och när jag ringer "gratis" till en kompis med tre så tickar minuterna..
Tycker det är skit dåligt av tre!

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Värdebevisen 3Fri Kontant 120, 3Fri Kontant 300, 3Fri Kontant 300, 3Fri Kontant 600 och 3Fri Kontant SMS&MMS, gäller i 30 dagar efter aktivering. Om du aktiverar ett nytt värdebevis inom 30 dagarförlängs giltighetstiden på outnyttjade minuter, SMS och MMS med 30 dagar. Du kan ackumlera upp till 1000 minuter och 1000 SMS & MMS. Om inte ett nytt värdebevis aktiveras inom 30 dagar försvinner outnyttjade minuter, SMS och MMS. Värdebevisen 50kr och 100 kr gäller dock så länge ditt kontantkort är giltigt.

Såhär tolkar jag det (rätta mig gärna om jag har fel): Du har ett kontantkort. Detta kan du fylla på antingen som vanligt (genom att köpa X st värdebevis á 50/100kr. Dessa värdebevis har "ingen" giltighetstid, dvs de räcker tills de är slut). Om du ska ringa mycket en månad så kan du köpa andra typer av värdebevis (3Fri Kontant 120. 300, 600 och SMS/MMS). De här värdebeviserna ger dig mer för pengarna, men är endast giltiga i 30 dagar.

Kan någon bekräfta/dementera min tolkning?

/r De olika värdebeviserna (heter det så i plural btw? :OO) finns här

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Heter det inte "värdebevisen".

Nicrosoft skrev:

Heter det inte "värdebevisen".

Jopp! Tyckte väl att det lät konstigt med "värdebeviserna" :D

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Helt åt helsike faktiskt, under all kritik, har mailat argt nu.
Om Tre vill ha några kontantkunder kvar får de backa, kunderna är redan missnöjda, jag är fly förbannad på detta.

De visste mycket väl om detta, antagligen var A925-kampanjen bara för att ladda upp inför detta.
Fult.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Njaee, faktum är att dom låser upp telefonerna gratis för dom som inte vill vara kvar.

Men, är det inte som jag tolkat det menar ni? Att man kan fortsätta att använda det som ett vanligt kontantkort om man ser till att man väljer rätt värdebevis när man fyller på?

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)