När man dagligen ögnar igenom WF:s färskaste in lägg kan man inte annat än för färas av det oändliga antal sär skrivningar som smuit sig in mellan raderna.
Om du nu vill vara det minsta seriös med tråden så kanske du borde föregå med gott exempel?
Förövrigt tycker jag att wF håller väldigt hög språklig nivå, framförallt om man jämnför med andra forum.
När man dagligen ögnar igenom WF:s färskaste in lägg kan man inte annat än för färas av det oändliga antal sär skrivningar som smuit sig in mellan raderna.
Det ska alltid finnas en såkallad språkpolis i varenda forum, får mig att tänka på lite äldre kärringar. Om du nu blir störd av att läsa folk särskrivningar så kan du väl ta och läsa nån ordbok eller nåt som står korrekt. Det spelar ingen roll om du lägger upp tråd eller inte för särskrivningar kommer det alltid förekomma.
Finns inget som heter enkeöt dubbelmoral kan tänka mig att du sitter och renskriver och allt bara för att du la in tråden hehe ska kolla dina andra inlägg =P bara för att vara en kärring
Det ska alltid finnas en såkallad språkpolis i varenda forum, får mig att tänka på lite äldre kärringar. Om du nu blir störd av att läsa folk särskrivningar så kan du väl ta och läsa nån ordbok eller nåt som står korrekt. Det spelar ingen roll om du lägger upp tråd eller inte för särskrivningar kommer det alltid förekomma.
Särskrivningar är ett otyg. Dessutom kan meningen/syftet löpa stor risk att missuppfattas om man inte ser upp. Jag menar...
Jag har full förståelse för att man kan ha problem med att veta om ett ord ska särskivas eller ej, men det jag har reagerat över är den nonchalans man ofta möts av de gånger man påpekar en särskrivning. Jag anser att man sällan eller aldrig har så bråttom att svara i en tråd att man inte har tid att läsa igenom det man skrivit en extra gång. Det finns ju trots allt en anledning till att vi stavar våra ord på det sätt vi gör.
Så länge det handlar om stavfel, är det inte mycket att orda om. Men särskrivningar är ett fruktansvärt otyg som förstör rytmen i läsandet. Det är faktiskt riktigt jobbigt att läsa en text med felaktiga särskrivningar. Jag förstår inte heller hur dessa särskrivningar hamnar där. Har skribenten aldrig prövat på att uttala orden han skriver? För då hörs det ju tydligt om en särskrivning är på sin plats.
Särskrivningar är fullkomligt onödiga, och de som oftast särskriver (tycker jag att det verkar som) är fjortisar som hänger hela dagarna på Lunarstorm och som har bestämt sig för att invadera wF. :l Exempel:
okaydesign skrev:
Finns inget som heter enkeöt dubbelmoral kan tänka mig att du sitter och renskriver och allt bara för att du la in tråden hehe ska kolla dina andra inlägg =P bara för att vara en kärring
Nu ska vi se hur mycket kritik det här inlägget får...
Hmm man tänker alltid efter en extra gång när man skriver på detta forum o handlar det om sånt här så är man ännu mer petig. Lik förbannat blir det nåt fel ändå.
Men nu kan jag skylla på att mitt Tbord börjar få slut på batterier så den hoppar över vissa bokstäver om jag inte skriver väldigt sakta, eller så får den krupp och skriver samma bokstav 3-4 ggr.
Jag bryr mig inte om särskrivningar.. Jag är nog en av dom som gör det felet ofta också. Men det är ju inte mitt problem, utan den som läser inlägget och stör sig på det som har problemet ;)
Men det är ju inte mitt problem, utan den som läser inlägget och stör sig på det som har problemet
Det beror väl på om du ställer en fråga och de som kan svara på den inte förstår vad du vill veta. Då är det ditt problem eftersom du troligtvis inte får svar på din fråga.
275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e