Hej
Vill bara säga att jag är så trött på alla dessa särskrivningar som dyker upp överallt! Jag förmodar att det är engelskan som påverkar, det är irriterande och verkar bli allt vanligare.
"Binär språkvård" - "En vanligare men uppenbart otillfresställande förklaring är engelskt inflytande. Den största särskrivande gruppen, nämligen grundskoleelever, är knappast de som är mest mottagliga för inflytande från engelsk text."
"Binär språkvård" - "En vanligare men uppenbart otillfresställande förklaring är engelskt inflytande. Den största särskrivande gruppen, nämligen grundskoleelever, är knappast de som är mest mottagliga för inflytande från engelsk text."
Jag tror inte man kan avfärda den förklaringen så enkelt. Även grundskoleelever kommer ju faktiskt i kontakt med engelska i alla möjliga sammanhang.
Än en gång: Särskrivning är ett fenomen som kan inte avvärjas. Det är bara att acceptera att vissa har svårt för språket. Man kan dock gå ut med information om hur man undviker att särskriva.
Jag tror inte man kan avfärda den förklaringen så enkelt. Även grundskoleelever kommer ju faktiskt i kontakt med engelska i alla möjliga sammanhang.
Det tror inte jag heller. Man börjar väl läsa engelska redan i fjärde klass? -- samtidigt som man hela tiden läser/hör det i TV/radio/datorspel och på internet.
Jag tror inte det är särskrivningarna i sig som är irriterande, utan om en person ser ett grammatiskt fel, allvarligt eller inte, så irriterar man sig på det. Det gör iallafall jag.
Än en gång, hur kan företag anse sig seriöst när de knappt kan stava?
Net Fonds' system för värdepappershandel lanseras nu i den svenska marknaden.
Våra kostnader är mycket låga och vi kan därför erbjuda handel i Ericsson aktien för ett max courtage på 25 kr.
Våra övriga priser är också mycket konkurranskraftiga.
Net Fonds
lanseras nu PÅ den svenska marknaden
Ericssonaktien
sen skulle jag nog formulerat mig så här istället, "Våra övriga priser är även de mycket konkurranskraftiga."