Jag har läst ungefär halva boken i skrivande stund och kan inte annat än säga att den är otroligt bra och en klart värdig uppföljare till "Gömda".
Har du läst "Gömda" så är detta ett måste, har du inte läst "Gömda" så gör det först och sedan fortsätter du garanterat med denna bok.
Jag har nu läst färdigt 'Gömda', och rekommenderar verkligen denna sanna berättelse! Det är otroligt att det som händer i boken kan förekomma i vårt samhälle.
Läste ut Asyl för två dagar sedan, och jag rekommenderar den också! Det mest otroliga är att berättelsen är sann. Mer kan jag nog inte säga, utan att avslöja för mycket. Asyl tar även upp hur en stor händelse påverkade människor och världen.
Jag tror att jag har kommenterat detta på annan plats.
Av liza Marklund skall man läsa Gömda & Asyl.
Sprängaren gick väl an men det är i och med dessa böcker som vi kan ta till oss det som bör förbättras i samhället, vilket det än må vara.
Läs och begrunda.
Jag håller med om att Gömda var en bra bok och om jag haft extra slantar över hade jag gärna läst fortsättningen!
Men jag tycker inte Lizas övriga böcker e nåt vidare. Hon är bättre på att skriva true storys!
Förresten så rekomenderar jag pocketboken SLAV som jag nyss läst. Var himla asocial mot min pojkvän på greklandsresan! :l
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2