webForumDet fria alternativet

Liza Marklund - Asyl

Böcker

5 svar · 397 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Jag har läst ungefär halva boken i skrivande stund och kan inte annat än säga att den är otroligt bra och en klart värdig uppföljare till "Gömda".
Har du läst "Gömda" så är detta ett måste, har du inte läst "Gömda" så gör det först och sedan fortsätter du garanterat med denna bok.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Tack för tipset. Nu har jag laddat ner böckerna och har förmodligen något att läsa under semestern. :bire

Jag har nu läst färdigt 'Gömda', och rekommenderar verkligen denna sanna berättelse! Det är otroligt att det som händer i boken kan förekomma i vårt samhälle.

Jag ser mycket fram emot Asyl.

Läste ut Asyl för två dagar sedan, och jag rekommenderar den också! Det mest otroliga är att berättelsen är sann. Mer kan jag nog inte säga, utan att avslöja för mycket. Asyl tar även upp hur en stor händelse påverkade människor och världen.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag tror att jag har kommenterat detta på annan plats.
Av liza Marklund skall man läsa Gömda & Asyl.
Sprängaren gick väl an men det är i och med dessa böcker som vi kan ta till oss det som bör förbättras i samhället, vilket det än må vara.
Läs och begrunda.

Medlem sedan aug. 2004192 inlägg

Jag håller med om att Gömda var en bra bok och om jag haft extra slantar över hade jag gärna läst fortsättningen!
Men jag tycker inte Lizas övriga böcker e nåt vidare. Hon är bättre på att skriva true storys!

Förresten så rekomenderar jag pocketboken SLAV som jag nyss läst. Var himla asocial mot min pojkvän på greklandsresan! :l

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)