klockan ett igår natt tog jag sista nockebybanan mot alvik för att sedan åka till täby, jag planerade att vara hemma klockan 2. Men så blev inte fallet.
Jag kommer till alvik station och väntar o väntar. men inget tåg dyker upp, går in på wapen på mobilen och skriver.
Från: Alvik
Till: T-centralen
Får svaret ta buss 198(?) till T-centralen går från alvik 01..43 och då var klockan 01.15 hade precis missat den som gick 01.13, jahapp tar den är framme vid Centralen där pendeltågen går och ser att dörrarna till tunnelbanan är stängda :o går omkring och kollar runt och frågar en busschaufför hur jag kommer till Täby, då sa han att jag skulle ha buss 592 till S:T Eriks plan, sen därifrån ta buss 94 mot Radiohuset och hoppa av vid odenplan och sedan ta min nattbuss därifrån okej tänkte jag.. 03.xx var jag vid odenplan och min nattbuss gick inte förns 04.00 jahapp tänkte jag och går in på Falafelkungen som ligger alldeles där och och premiär äter efter deras ombyggnad. Galet gott var det, nu var det 40 minuter kvar tills bussen går, passade på att kolla wapen för säkerhetsskull. då säger den att jag ska ta buss 691 mot Hägernäs i Täby istället och åka till danderyds sjukhus och byta till 695 mot Löttingelund och hoppa av stationen innan mig och gå resten av biten och 691:an gick 03.30 perfekt tänkte jag 10 minuter. tar den och byter buss och är hemma till klockan 4 snåret ställer klockan på 07.00 och hoppar ner i sängen. vaknade för en halvtimme sen. inget minne av att klockan har ringt!
Så kan det går i stockholmstrakterna när Tunnelbanan slutat gå ;)
Kanske det hade gjort, fast endå inte, det är lite mer än 2 mil skulle jag tippa på! ;) förutsatt att man kan vägen vilket jag inte kan :) Jag vill helst inte promenera längs motorvägen :)