Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Trådstart 4 mars 2004 13:15 #1 Testa följande:
1. Sätt dig på en stol
2. Sträck ut höger ben i luften
3. Rotera benet moturs (gör cirklar i luften)
4. Samtidigt som du roterar benet skriver du en stor 6:a i luften med höger hand.
Klarar du detta har du troligtvis normal motorik.
Upprepa punkt 1-4 men under punkt 3 roterar du nu benet medurs .
Lyckas du med detta (utan att det utsträckta benet byter håll) är du troligtvis ett motoriskt geni.
Lycka till!
/r Förtydliganden
oelbal Medlem sedan jan. 2001 4 973 inlägg Hm, antingen är jag ett geni, eller så gör jag fel.
Klarade också det, förstås det beror ju på hur man skriver sexan
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Jag kräver så klart filmbevis från alla som påstår sig klara det.
C casca Medlem sedan feb. 2000 5 891 inlägg Rotera?? Jag kan vrida mina ben typ 45 grader, eller
så gör jag fel.
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Rotera = gör cirklar i luften.
cyprys Medlem sedan dec. 2000 3 563 inlägg Yupp. Det ryckte till lite snabbt i benent när man gjorde medurs men det var inga problem.
Web-Tor skrev:
Jag kräver så klart filmbevis från alla som påstår sig klara det.
Jag tror att jag klarade av det. Så här kanske? --> http://www.dileno.hel.nu/temp/motorik.avi (1.5 mb stor)
(och ja - det var nån som undrade vad jag höll på med )
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Jadå, märkte att det inte var så svårt om man använde vänster fot och höger hand. Testa att använda både höger hand och höger fot.
och ja - det var nån som undrade vad jag höll på med
Kan tänka mig att det utspelar sig en hel del sköna scener runt om i landet just nu.
Det var lite svårare ja. Övning ger dock färdighet!
Okkido Medlem sedan maj 2000 7 492 inlägg Haha jag sitter här och har spasmer i hela kroppen.
bassebhu Medlem sedan nov. 2001 6 480 inlägg ähh, bit av kaka.
då skulle jag vilja se den som klarar att spela fjärdedelstrioler med pekfingret, åttondelar med ringfingret och septoler med lillfingret samtidigt.
Lätt som en plätt om man nu skall använda mattuttryck.