webForumDet fria alternativet

Givande samtal med @nders, del 2...

Småprat

29 svar · 1 105 visningar · startad av aleborg

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg
Frågan#1

Snabeln har haft en kul??? kväll... :e

snabelanders säger:
Är du vaken, din gamla bäver?

Aleborg säger:
japp :)

snabelanders säger:
vajert!

snabelanders säger:
I kväll har jag fått öl!

snabelanders säger:
+köpt

snabelanders säger:
+druckit

Aleborg säger:
o du e packad :e

snabelanders säger:
nej, det kan jag inte minnas

Aleborg säger: :)

snabelanders säger:
"jag är en liten ponny, tjohoo, galopp är gott! Jag är en liten ponny, tjohoo, va korv e gott!"
snabelanders säger:
/me fortsätter att sjunga ponnysången

Aleborg säger:
LOL

snabelanders säger:
"Ponny, ponny, ponny, jag sjunger som en gnu. Ponny, ponny, ponny, min röst den låter som sju!"

Aleborg säger:
vad vackert ;)

snabelanders säger:
Åh ja.

snabelanders säger:
Du skulle bara höra sången!!!!

Aleborg säger:
blev du utslängd i dag då?

snabelanders säger:
Nej, för böveln! Skulle jag aldrig bli!

snabelanders säger:
(Det var en överenskommelse!!!!!!!! :/ )

Aleborg säger:
mellan dig och du? Vakten tyckte att du skulle ut

snabelanders säger:
Jag kom överens med vakten, för hans säkerhets skull, att det vore lika bra om jag gick och käkade en korv.

Aleborg säger:
jaja

snabelanders säger:
En whisky?

snabelanders säger:
Ja tack.

snabelanders säger:
mmmmm

snabelanders säger:
Sting ljög om sin sexförmåga!

Aleborg säger:
?

snabelanders säger:
Jag känner mig sviken!

Aleborg säger:
har du haft sex med sting?

snabelanders säger:
Nej, och inte lär det väl bli heller, inte efter det här i alla fall... :/

Aleborg säger:
men är inte han straight o gift o superstjärna?

Aleborg säger:
eller har jag missat nått?

snabelanders säger:
är han gift??? :(

Aleborg säger:
tror det, inte säker, är du kär i honom? :D

snabelanders säger:
tror inte det<??

Aleborg säger:
tror att det är bäst att du borstar kudden o kramar tandborsten nu

snabelanders säger:
Jag har massor av whissky kvar. Jag går inte innan den är slut!!!!!!!!!!!!

Aleborg säger:
oki :D

snabelanders säger:
Brave, brave, brave, brave sir Robin!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

*lol*

Jag brukar få liknande fast via sms från stoffe-2k när han är ute och luktar på ölen... :birp

Jag hoppas ni förstår att jag naturligtvis inte skickar likadana när jag är ute och tar "en" öl. :OO

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Med aleborgs konversation med @, som referens kan man konstatera att det är fredag idag med :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Party party!

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

@nders har hittat sin mammas bröst för första gången! :i §e §jr ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Gjorde kanske snablen skäl för sitt namn också? :e ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Mika3l skrev:

@nders har hittat sin mammas bröst för första gången! :i §e §jr ;)

:o :e :h

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Det roliga är att @nders lyser med sin frånvaro från tråden. Inte vaknat än kanske? :e Det som är ännu roligare är att vi nu har bevis på att även snabeln stavar som en kratta. Jag menar, nu har vi ju något att citera till när han kommer med sin äckliga märka-ord-penna och vägrar svara förän man korrigerat sina små stavfel.

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

:e

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

bassebhu skrev:

Det roliga är att @nders lyser med sin frånvaro från tråden. Inte vaknat än kanske? :e Det som är ännu roligare är att vi nu har bevis på att även snabeln stavar som en kratta. Jag menar, nu har vi ju något att citera till när han kommer med sin äckliga märka-ord-penna och vägrar svara förän man korrigerat sina små stavfel.

Snablen har vaknat, dagen efter "en" öl är enligt honom inte hans bästa dag att sova på (han var inne på MSN innan mig) :O

basse->
Ingenstans står det något om att orden är nedskrivna av @nders. Tvärtom så skriver aleborg att de samtalat vilket tyder på att aleborgs inlägg består av en redogörelse av en muntlig diskussion. Detta betyder att det snarare är aleborg som kommer få åthutning av språkpolisen :e

Gandalf skrev:

Snablen har vaknat, dagen efter "en" öl är enligt honom inte hans bästa dag att sova på (han var inne på MSN innan mig) :O

Vad du inte vet är att snabeln har en sån fruktansvärt läskig uptime så du skulle se ettor och nollor om du bara visste. Snabelns msn är igång så gott som 25 timmar om dygnet.

PeW skrev:

basse->
Ingenstans står det något om att orden är nedskrivna av @nders. Tvärtom så skriver aleborg att de samtalat vilket tyder på att aleborgs inlägg består av en redogörelse av en muntlig diskussion. Detta betyder att det snarare är aleborg som kommer få åthutning av språkpolisen :e

Azzå, du är ju så übersmart fassan. Du får lära mig hur man kan använda en textmassa på ett sådant ypperligt sätt som du gör.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

PeW skrev:

basse->

Sorry, självklart menar jag MSN:at, inte samtalat :r

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

bassebhu är tydligen inte vaken tidigt på morgonen och ser när snabelkillens msn kommer online efter flera timmars offline-tid. ;)

basse -> Se och lär :birp

aleborg -> Aha.. Ok, då gäller inte mitt inlägg och jag ber alla som läser detta bortse från den gnutta av försvar som @nders eventuellt hade på sin hand :e

SirPeter skrev:

bassebhu är tydligen inte vaken tidigt på morgonen och ser när snabelkillens msn kommer online efter flera timmars offline-tid. ;)

Jag drar mig för att dumförklara en Sir, men har du aldrig hört talas om timer?

bassebhu skrev:

Men, då får du nog förklara det där med hur han kan vara online i "så gott som 25 om dygnet" som du skrev förut.

bassebhu skrev:

Snabelns msn är igång så gott som 25 timmar om dygnet.

SirPeter skrev:

bassebhu skrev:

Men, då får du nog förklara det där med hur han kan vara online i "så gott som 25 om dygnet" som du skrev förut.

bassebhu skrev:

Snabelns msn är igång så gott som 25 timmar om dygnet.

Lite får du väl tänka själv också. Så gott som är ett relativt uttryck. Sedan vet jag inte hur ditt dygn ser ut men för de flesta så förknippas ett dygn med 24 timmar. När man då skriver 25 timmar så gör man något som kallas för att överdriva. Ungefär som i hockey. Ge 110% säger tränaren åt de stackars små liven ute på isen.

Så tar vi de fetstilta orden i läxa till nästa vecka. Trevlig helg ;)

Ahaa, då förstår jag varför jag inte fattade. Hockey och jag är som fiskar och cyklar ungefär. Har det den minsta anknytning till idrott så förstår jag helt enkelt inte. ;)

SirPeter skrev:

Ahaa, då förstår jag varför jag inte fattade. Hockey och jag är som fiskar och cyklar ungefär. Har det den minsta anknytning till idrott så förstår jag helt enkelt inte. ;)

Då kan jag tala om för dig att Tre kronor spöade ryssland med 1-0 idag och svenska fotbollslandslaget förnedrade San Marino med 5-0, så slipper du göra bort dig om någon frågar tänkte jag.

822 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
373 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
441 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
364 ms — ändringar (db)