webForumDet fria alternativet

Djuren befrielsefront / pappskallar

Medier & press

46 svar · 933 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Kollade i Aftonbladet och såg detta
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,264967,00.html
Undrar hur dom kan kalla sig för djurens befrielsefront?

Tycker att dom inte är riktigt kloka.
Dom begår brott för att fria djur som inte har det bra, själva grundtanken är väl rätt bra.

Men när dom börjar att släppa lös en massa djur, och bara låter dom få springa fritt, det går över mitt förstånd.
Det enda dom lyckas med är att plåga djuren ännu mer, eftersom dom inte kan överleva ut i naturen på egen hand.

Sen har vi det här jättesmarta att dom befriar djur som används i djurförsök (även om det inte är vanligt, så har det hänt).
Vad vet man vad dom djuren har blivit utsatta för?
Är det riktigt klokt att ta med ett djur hem som kommer från ett laboratorium... Tror inte det.

Det skulle vara bättre om dom bara avlivade alla djur dom skulle befria.

Fast då fick dom byta namn till nåt annat...

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

"Det senaste året har aktivisterna också börjat utföra bombattentat och mordbränder."

Om det stämmer så kan man ju undra hur intelligenta de egentligen är. Undrar vad de hade sagt om man berättat för dem att de har samma nänniskovärdering som t.ex. naxisterna, värderar liv olika.

:)

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

obelix skrev:

Men när dom börjar att släppa lös en massa djur, och bara låter dom få springa fritt, det går över mitt förstånd.

Dom kanske gör en långsiktig värdekalkyl? Genom dessa aktioner i dag så kommer i framtiden färre djur att behöva lida, kanske dom resonerar?

Artikel skrev:

Marianne och Weiler Sandberg föder upp beagle-hundar som används vid medicinska djurförsök.

Hmm. Hedervärt yrke. Var det inte du som i en annan tråd hade synpunkter på människors behandling av just hundar (och katter)?

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Nått jag också har reagerat på är när dom släpper lös dessa djur, Det som händer är ju att dom går ett grymt öde till mötes. Dom visade på teve om minkar som hade "befriats" och dom blev ju bara överkörda och dog av svält eftersom det var mitt i vintern.

Sådana där jävla idioter som tror sig "befria" djur borde tänka lite extra på HUR djuren kommer att överleva/finns det mat nog åt alla i området,

SOm sagt, Det där är ett verk av personer som inte har mycket mer än sågspån i huvet.

medialabs skrev:

Dom visade på teve om minkar som hade "befriats" och dom blev ju bara överkörda och dog av svält eftersom det var mitt i vintern.

Återigen en långsiktig värdekalkyl. Är det bättre att 1000 generationer sitter i trånga burar och blir gasade ihjäl och inget händer? Om du var en mink vad skulle du välja? Är det OK om man utsätter hundar och katter för samma behandling?

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Innan ni börjar kasta skit på andra och idiotförklara dom så kanske ni borde undra hur dom tänker egentligen, så kanske ni slipper riskera att bli idiotförklarade själva om det visar sig att ni har fel i detta ämne.

Jag är inte så insatt när det gäller just minkar, men jag kan gissa att aktivisterna tänker så här:

Minkarna lever ett så plågsamt liv i sina burar redan. Minkar lever tex 60% av sin tid i vatten i normala fall. Det kan dom inte göra i burarna. Många dör under sommaren då det är för varmt för dom.

Så låt oss säga att det inte gör någon skillnad på att dessa djur får vara i fångenskap eller inte när det gäller lidandet för dessa djur.

Om djuren blir utsläppta eller inte ger kanske varken mer eller mindre lidanden för dom minkar som redan är skadade av sitt fångenskap.
Men flertal aktioner kan bidra till att minkfarmsägarna går i konkurs. Därav sparar man lidandet för minkarna i framtiden. Långsiktigt tänkande alltså.

(dessutom sparar vi vi en del energi, vilket är bra ur miljösynpunkt, om vi avskaffar minkfarmar)

Men jag har väl bara sågspån i huvudet som kanske tror att det kan vara så här.. :r

niko skrev:

Återigen en långsiktig värdekalkyl. Är det bättre att 1000 generationer sitter i trånga burar och blir gasade ihjäl och inget händer? Om du var en mink vad skulle du välja? Är det OK om man utsätter hundar och katter för samma behandling?

Ja, om det inte finns någon lag som säger att man inte får utsätta hundar och katter för samma behandling som dessa minkar råkar ut för.

medialabs skrev:

niko skrev:

Ja, om det inte finns någon lag som säger att man inte får utsätta hundar och katter för samma behandling som dessa minkar råkar ut för.

jo.. lagar är alltid bra att följa. Du skulle väl själv stolt följa den fina apartheidlagen i sydafrika om du bodde där den tiden det verkade... eller? :o

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

det är ju synd om aktivisterna som är så dumma i sina små huvuden

Man kan ju jämföra dom med Nazisterna. "Bombattentat och mordbränder" mot folk och egendom för att dom håller på med något som Dessa idiotförklarade Aktivisterna inte håller med.

Dessa aktivister borde få sig en läxa, Jag hoppas att en vacker dag så blir nån av aktivisterna som är i färd med att vadalisera/mm, farmarnas egendom att dom blir skjutna eller i alla fall svårt skadade så att dom lär sig en läxa att ge fan i folks levebröd.

Det var min åsikt i alla fall, Nu ska jagh iväg och titta på Twin Peaks på Ztv.

medialabs skrev:

OK. Det hänger på lagen? Så minkarnas eventuella lidande minskar eller ökar beroende om det är lagligt eller inte? Mänskligt slaveri var inte heller klandervärt på den tiden det var lagligt? Intressant ..

eureca skrev:

jo.. lagar är alltid bra att följa. Du skulle väl själv stolt följa den fina apartheidlagen i sydafrika om du bodde där den tiden det verkade... eller? :o

Nu vet jag inte så mycket om "apartheid tiden i sydafrika" då jag inte orkar/vill läsa om varje händelse som har hänt under 1900 talet. Visst har jag lite kunskap om den frågan men inte direkt så mycket att jag tänker sätta mig ner och debattera med dig om saken. :OO

medialabs skrev:

Man kan ju jämföra dom med Nazisterna. "Bombattentat och mordbränder" mot folk och egendom för att dom håller på med något som Dessa idiotförklarade Aktivisterna håller på med.

Dessa aktivister borde få sig en läxa, Jag hoppas att en vacker dag så blir nån av aktivisterna som är i färd med att vadalisera/mm, farmarnas egendom att dom blir skjutna eller i alla fall svårt skadade så att dom lär sig en läxa att ge fan i folks levebröd.

eller så kan man jämföra dom med motståndskämpar som kämpar för en bättre och humanare värld...

Jag hoppas dessa motståndare nån dag skaffar sig mycket sprängmedel och spränger minkfarmarna direkt när deras ägare är där för att skratta åt hur han tjänar pengar på djurs lidande.. skulle snabbt och effektivt sätta stopp på en onödig industri och dessa minkars lidande.

medialabs skrev:

eureca skrev:

Nu vet jag inte så mycket om "apartheid tiden i sydafrika" så jag kan inte svara på den frågan.

Du skrämmer mig :OO

Tycker du ska strunta i dumburken ikväll och läsa det som står på denna länk till exempel. :stud

http://www.afrikagrupperna.se/fakta/sydafrika/saapart.htm

Annars kommer jag verkligen inte ta dig på allvar i denna debatt. ledsen.. men jag tycker detta är något alla borde känna till, liksom judeförintelsen osv.

eureca skrev:

eller så kan man jämföra dom med motståndskämpar som kämpar för en bättre och humanare värld...

Jag hoppas dessa motståndare nån dag skaffar sig mycket sprängmedel och spränger minkfarmarna direkt när deras ägare är där för att skratta åt hur han tjänar pengar på djurs lidande.. skulle snabbt och effektivt sätta stopp på en onödig industri och dessa minkars lidande.

Om nu "folket i sverige" är emot dessa uppfödare av minkar mfl., så varför har man inte förbjudit detta??

Varför inte lämna in en Motion till riksdagen eller nått, instället för att utföra meningslösa attentat mot farmare som bara försöker överleva på detta jobb.

För när jag ser detta på nyheterna så känner jag medlidande för Farmaren & dennes djur som man har släppt ut i området där dom inte hör hemma.

Om nu "folket i sverige" är emot dessa uppfödare av minkar mfl., så varför har man inte förbjudit detta??

För att minkar inte har rösträtt?

eureca skrev:

medialabs skrev:

eureca skrev:

Nu vet jag inte så mycket om "apartheid tiden i sydafrika" så jag kan inte svara på den frågan.

Du skrämmer mig :OO

Tycker du ska strunta i dumburken ikväll och läsa det som står på denna länk till exempel. :stud

http://www.afrikagrupperna.se/fakta/sydafrika/saapart.htm

Annars kommer jag verkligen inte ta dig på allvar i denna debatt. ledsen.. men jag tycker detta är något alla borde känna till, liksom judeförintelsen osv.

:OO , och du själv kan ju allt om Judeförintelsen/apartheid/Sovjettiden/Finska inbördeskriget/Amerikanska Frihetskriget/Andra Världskriget/Boerkriget/Första Världskriget/Vietnamkriget för att nämna några viktiga händelser.

niko skrev:

:OO

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

niko skrev:

Re: Djuren befrielsefront / pappskallar

obelix skrev:

Kollade i Aftonbladet och såg detta
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,264967,00.html
Undrar hur dom kan kalla sig för djurens befrielsefront?

Tycker att dom inte är riktigt kloka.
Dom begår brott för att fria djur som inte har det bra, själva grundtanken är väl rätt bra.

Det enda dom lyckas med är att plåga djuren ännu mer, eftersom dom inte kan överleva ut i naturen på egen hand.

Sen har vi det här jättesmarta att dom befriar djur som används i djurförsök (även om det inte är vanligt, så har det hänt).
Vad vet man vad dom djuren har blivit utsatta för?
Är det riktigt klokt att ta med ett djur hem som kommer från ett laboratorium... Tror inte det.

Det skulle vara bättre om dom bara avlivade alla djur dom skulle befria.

Fast då fick dom byta namn till nåt annat...

Åter till Topicen, kan bara hålla med obelix i sitt inlägg. Nu får det vara nog med skrivandet.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)