webForumDet fria alternativet

Nu är jag som CyberPet!

Småprat

36 svar · 911 visningar · startad av Q

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg
Frågan#1

Inte nog med att jag snart (om en vecka! :D) sitter framför en Mac dagarna i ända, nu har jag också varit på sjukhuset och blivit utsatt för skalpellen! :e

Hade ont i häcken när jag satt ner i slutet av veckan, i fredags kväll (full som ett ägg) hittade jag en rejäl böld i ena skinkan och i går vart det olidligt när vi satt och tittade på handbollen - hittade inte en enda ställning som jag kunde sitta i utan att det gjorde ont.
Ringde Ryhov idag och fick rådet att åka upp till akuten så de kunde titta närmare på det. Jag hoppades på några rejäla medikamenter (så jag inte missar festen på onsdag), men när de tittat på den tyckte de att:
- Den här är det bäst att vi tar bort direkt. Har du nåt för dig idag?
- Öh, inte mer än jobba...
- Men då lägger vi in dig så blir du av med den innan kvällen!
- Jahapp.

Så det vart marsch iväg till dagkirurgen (eller snarare rullrull i sängen), in på operationsrummet och in med en lång jävla nål i ryggen - det skulle nämligen ryggmärgsbedövas!
Det var inget kul att höra fräs-fräs och känna lukten av bränt kött... ;)

Men nu är jag hemma igen, kompresser som Libresse skulle blivit stolta över i häcken, sjukskrivning en vecka och order på att sitta och ligga så mycket som möjligt.

Med andra ord: Semester! :e
Äntligen får jag tid att komma ikapp med olästa böcker och osedda videorullar! ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Nu vet jag inte alls vad jag skall säga, men jag är tagen av din berättelse. ;) :e

Mmm...ryggmärgsbedövning, arrgghh...låter smärtsamt i allafall. :(

Se till att krya på din bara! :)

------------------
Forumledare, webForum

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Nu är jag lite avis...

order på att sitta och ligga så mycket som möjligt

:e

------------------
www.lns.nu
------------------
Mjäll.....går inte att bota

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Jag har en stor bödel mellan axlsarna, fast doktorn säger att jag får svårt o se om dom tar bort den :(

Krya på dej!

------------------
Jag måste vara en riktig idiot - Läst hela Simpas troligen meningslösa inlägg...

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Ha ha, jobbigt med en bödel mellan axlarna. Eller menar du böld? :e

------------------
Det gör inte ont när man ramlar - bara när man slår sig

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

jag ber om ursäkt för det alldeles fantastiskt dåliga skämt jag var nära att posta i den här tråden.

förlåt mig.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Stackars Q

Fast ska du verkligen "sitta" på det område du opererats på, är det inte bättre att ligga på mage?

Sen är du inte fullt ut som mig... jag är sötare :e

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Med den rubriken trodde jag att Q skulle slänga upp en bild på honom när han träffar nån bildemonterare i Svärdsjö, men han syftade lite annorlunda.. :e

Jaja, kul för dig att du får opereras också då. Fick du reda på nån orsak till bö(l)deln eller nåt?

------------------
Axel Veibäck
I have not failed. I've just found ten thousand ways that won't work. /Thomas Edison

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Är du säker på att du skall sitta framför en Mac nästa vecka och inte stå ;)

Kanske för många timmar framför wF-skärmen som är orsaken till det onda :e

Hur kändes det när narkosen (ryggmärgsbedövningen) släppte?

Orsaken till att jag frågar är att jag gått igenom ett antal knäoperationer (den sporten, den sporten) och blivit ryggmärgsbedövad ett par ggr. Förutom att det sticker något sanslöst i benen när bedövningen släpper så är underlivet (organet) det sista stället som bedövningen släpper ifrån.

Dom har inte släppt mig från uppvakningen innan jag kan bevisa att jag kan "kasta vatten".
Första gången som jag gick in på toaletten för att försöka så trodde jag att bedövningen hade släppt ända tills jag greppade tag i "den", VA INGET DÄR! var tvungen att sänka blicken för att se om den fanns kvar, ingen känsel, vilket öde :e och inte gick det och pinka heller. Tänk om det hade blivit permanent :x hemska tanke :e
Bara och knalla tillbaka till britsen och be om en kopp kaffe till.

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Aha en wf böld...nä huvaligen lider med dej o ryggmärgsbedövning oxå :( Krya på dej nu , att sitta är nog ej så skönt men du kan ju ta med kudden ;)

------------------
/Annelie
"Visa mig en man med båda fötterna stadigt på jorden, så kommer jag att visa dig en man som inte kan få av sig brallorna. "

Jag säger så här: hellre ryggmärgsbedövning än alternativet - narkos. Då hade jag inte vaknat än... :e

CyberPet: jorå, här ska sittas! De har nämligen inte sytt igen såret utan lämnat det öppet - gör tydligen förbannat ont att ha stygn så nära kroppens naturliga utgång. ;)
Därför är det bra med tryckförband och ännu hellre lite till, men DET gör förbannat ont.
Jasså, du är sötare säger du... Nåja, jag har ett igensytt hål i halsen sen lite äventyr i lekis. ;)

Axel: Jasså, har Petra våldgästat bilskroten? :e
Jo, jag fick reda på anledningen... Rövhår som växer inåt och blir inflammerat! *brr* Så se till att ta en omväg med rakapparaten ibland, gubbar! ;) En annan är renrakad och fin därbak nu... :e

Luxman: Jotack, den lille var inte riktigt kry på ett bra tag, men den sista att ge med sig var vänster fot! Lite lustigt iom att bölden satt i höger skinka...
Nä, jag fick också bevisa att jag kunde pinka, fast då upptäckte de att såret verkligen var öppet! Gissa vad det rann mest om? *bläh*

Kudde ja... Jag skulle ge mycket för en hemorrojdkudde! ;)

r
Luxman: Har du sett nålen de använder vid ryggmärgsbedövningen? Jag råkade få syn på den. Herrejävlar...

------------------

[Redigerat av Q den 30 jan 2001]

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jotack, den lille var inte riktigt kry på ett bra tag, men den sista att ge med sig var vänster fot
Den lille? §e

------------------
Det gör inte ont när man ramlar - bara när man slår sig

Luxman: Har du sett nålen de använder vid ryggmärgsbedövningen? Jag råkade få syn på den. Herrejävlar...

Nä den gömde narkosläkaren noga för mig, däremot hade jag med min äldsta dotter när dom skulle tömma knät på vätska efter ett korsbandsbrott.

Han slet fram en spruta som rymde 0,7 liter och hade en nål som var grov som ett lillfinger *svälj*.
Så frågade han min dotter, med ett leende, om hon ville hjälpa till och tappa knät för då kunde han skicka med några sprutor hem så behövde ju inte "gubben" (jag) åka ner till sjukhuset, utan hon kunde ju fixa det hemma om det behövdes tömmas mera.

Helt vit i ansiktet så svalde hon och tittade på mig och sa:
Jag väntar där ute, du klarar dig själv va? *slam i dörren* borta :e

------------------

Nål, grov som ett lillfinger? Nog tog du väl i så du sprack nu? :e :e :e :e

------------------
/Petra

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Nål, grov som ett lillfinger? Nog tog du väl i så du sprack nu?

Luxman har nog väldigt små fingrar
§jr

------------------
www.lns.nu
------------------
Mjäll.....går inte att bota

Rödalacket :e :e :e :e :e

------------------
/Petra

Nu skall ni inte vara sådana :e :e

Jag återberättar ju självfallet mitt synintryck inte verkligheten, men det trodde jag ju att alla förstod ;)

Verkligheten var nog en spruta på ett par dl med en nål med ett par tre mm diameter, men det var ändå den största monsterspruta jag sett :e :e
Btw så tappade dom mig på drygt en liter vätska, då kan ni ju tänka er hur knät såg ut.

------------------

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Den här tråden är... är... är... OTÄCK! :e

------------------
www.motorforum.nu

Kim: Jag kan upplysa om att efter en ryggmärgsbedövning har man inte direkt ståfräs... :e

Luxman: Min sambo fick en cortisonspruta i knät för två år sen - hon var blek när hon kom hem, och hon är ändå sjuksköterska själv... *brr*

Det mest absurda inträffade ändå i operationssalen. De hade två alternativ att välja mellan huruvida jag skulle ligga på mage eller på sidan, men nånstans hade informationen förvanskats lite på vägen så de började med att lägga mig på ett sätt som alla flickor får uppleva - gynekologställning! :e
Men när de märkte att den satt längre upp än vad de hade trott var det bara att vända på mig. Men då hade bedövningen kickat in ordentligt, så då var det fem pers som vände på köttklumpen Q... ;)

------------------

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Fick du behålla bölden?
*vill se* :e :e

------------------
Jag måste vara en riktig idiot - Läst hela Simpas troligen meningslösa inlägg...

306 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
167 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)