Hur syr man in ett par jeans. De ska inte sitta jätte tajt utan jag vill bara slippa behöva använda skärp för att de ska sitta snyggt.
Typ 2-3 cm skulle behövas tas in.
Sedan undrar jag om ni har några tips till att trasha ett par jeans. Jag har ett par gamla 501:or (supersköna) som det har blivit lite för stora hål i, i baken och på ena knät.
Tänkte kanske sy på ett par lappar för knäna a la Acne men vad gör jag i baken? En variant kan ju vara att sy på massa märken men vart fasiken får man tag på dem?
Sedan undrar jag om ni har några tips till att trasha ett par jeans. Jag har ett par gamla 501:or (supersköna) som det har blivit lite för stora hål i, i baken och på ena knät.
har hört att man kan stoppa stenar i byxorna och sen stoppa in i tvättmaskinen. :p
annars kan man väl ta sandpapper och vara ihärdig? :q
har hört att man kan stoppa stenar i byxorna och sen stoppa in i tvättmaskinen. :p
annars kan man väl ta sandpapper och vara ihärdig? :q
6-7 års användning av jeansen har gjort at de ser väldigt slitna ut så något sandpapprande lär inte behövas.
Är det i midjan dom är för stora? Eller är det runt låren? Om benen är för stora är det bara att sy in dom, enklast på sömmen som går på yttre delen av benet. Är det däremot midjan som är för stor blir det lite värre. Då måste du ju sprätta bort linningen och förkorta den, svårt att få det snyggt. Om du inte vill strunta i linningen helt. Tips, köp riktigt jeanstråd och starka nålar.