webForumDet fria alternativet

Regnar det jackor i Stockholm?

Småprat

25 svar · 913 visningar · startad av mrblonde

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Frågan#1

Befann mig i huvudstaden i helgen och fann till min förvåning att ca var 10:de person i innerstan verkade äga en canadian goose jacka.

Så min fråga är, har de regnat jackor på stan eller vad? För det var verkligen sjukt många jackor med det fåniga emblemet på.

r, kan ju inte stava

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Med risk för att verka utanför... vad fanken är canadian goose :q

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag har tyckt det ser ut att vara ännu fler än var tionde som har sådana jackor. Men det var när vintern var kallare.

Dryden skrev:

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=102&threadid=93960&highlight=jacka

jag var mer nyfiken på hur märket såg ut och inte hur mycket jackan kostade. Jag har inte en aning om jag sett en sådan jacka eller inte, men det kan nog förklaras med att jag bor i Härnösand. Denna stad hänger inte med... alls.

Engine^ skrev:

Dryden skrev:

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=102&threadid=93960&highlight=jacka

jag var mer nyfiken på hur märket såg ut och inte hur mycket jackan kostade. Jag har inte en aning om jag sett en sådan jacka eller inte, men det kan nog förklaras med att jag bor i Härnösand. Denna stad hänger inte med... alls.

Här är deras produktsortiment: http://www.canada-goose.com/products.html

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Re: Regnar det jackor i Stockholm?

mrblonde skrev:

Begann mig i huvudstaden i helgen och fann till min förvåning att ca var 10:de person i innerstan verkade äge en canadian goose jacka.

Och då har det ändå blivit bättre jämfört med tidigare år, tycker jag.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Re: Regnar det jackor i Stockholm?

mrblonde skrev:

Begann mig i huvudstaden i helgen och fann till min förvåning att ca var 10:de person i innerstan verkade äge en canadian goose jacka.

Ja du.. Ställer du dig på Karlaplan utanför Fältöversten på Östermalm och räknar Goose-jackor så skulle jag tro att ~ 40 % är sådana. :l Heeeelt sjukt.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Nu när våren börjar närma sig så kommer alla "Pappa-betalar" människor gå omkring med Canada-goose västar och där under en Tiger Of Sweden collagetröja och en shirtfactory skjorta under :)

Man kan tro att alla "Pappa-betalar" människor är genetiska kopior av varandra! Man får såkallade Déja vú känslor när man går på stureplan, Bigerjarlsg och alla andra "Pappa-betalar" gator.

Jackorna är jue inte speciellt snygga!? Inte i min smak iallafall men dom lämpar sig i arktisk miljö!

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Förut var allt rosa :e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Inte i min smak iallafall men dom lämpar sig i arktisk miljö!

Eyyy!! Stockholm är ju faen Antarktis, sluta mobba snubben! ;)

Eller nåt i den stilen ja..

m_soderlund skrev:

M.Cheraghi skrev:

Inte i min smak iallafall men dom lämpar sig i arktisk miljö!

Eyyy!! Stockholm är ju faen Antarktis, sluta mobba snubben! ;)

Eller nåt i den stilen ja..

Jag anar en viss avundsjuka från herr Soderlund. ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Iiiiiiihhhhhhh BRATvarning :o

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Galet, vad är det för poäng med att lägga ner 5000 kr på att se ut som alla idioter, bättre då att måla 500 hundralappar röda och sy ihop till en egen jacka, så folk verkligen ser att man spenderat pengar på den, och att man får något unikt.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Tycker absolut inte det är något fel på jackorna, de flesta i deras sortiment är skitsnygga, lite tråkigt bara att alla har dem.

Kanske lite onödigt med en jacka som är designad med "Poly-cotton Arctic Tech outer-shell is treated with TeflonTM fabric protector". Men men, inte mycket större skillnad mot dem som lägger ner många tusen på en hemmabio...

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Jasså regnar det jackor i Stockholm så kanske man måste dra dit. Här i Skövde regnar det då inga sådana jackor vad jag har kunnat se :e.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Webber2003 skrev:

Jasså regnar det jackor i Stockholm så kanske man måste dra dit. Här i Skövde regnar det då inga sådana jackor vad jag har kunnat se :e.

Nejdå, det är bara folk som köpt dem... Stör mig också på att folk bär dessa jackor, och alla gör det liksom, men vafan, det är väll upp till dem, tycker inte det är mer irriterande än att alla kör volvo...

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Webber2003 skrev:

Är du inte klok? Här i Skövde äger ju var och varannan byfåne en canadian-goose-jacka! Tar man en sväng på stan så fullkomligt kryllar det av dom...

oelbal skrev:

Webber2003 skrev:

Är du inte klok? Här i Skövde äger ju var och varannan byfåne en canadian-goose-jacka! Tar man en sväng på stan så fullkomligt kryllar det av dom...

Jag misstänker att Webber2003 bara skojade lite med den överdrift mrblonde hade gjort.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

UlfT skrev:

oelbal skrev:

Webber2003 skrev:

Jag misstänker att Webber2003 bara skojade lite med den överdrift mrblonde hade gjort.

Ja? Därav mitt svar...

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)