Meddelande

Minska
No announcement yet.

Mina mail är borta!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Mina mail är borta!

    Har precis startat min dator, och blev helt förstörd. Alla mina mail i inkorgen är borta Har inte gjort någonting, förutom att Outlook en tid börjat komprimera innan den stängs. Och nu är som sagt alla mina mail i inkorgen borta, men jag har inte tagit bort dem! Är det ett hopplöst fall? Varför har Outlook tömt hela den mappen? De andra mapparna skickat osv är intakta.
    Hoppas hoppas jag på nåt sätt kan få tillbaka mina mail?
    Tillägger att det är Outlook Express jag har....jovisst det gick ju m expressfart att tömma min inkorg

  • #2
    altså testa o sök efter IDX filer sen importerar du dom i outlook

    kan funka
    " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

    Kommentera


    • #3
      Ok...hur gör jag det då? Söker och importerar dem till mailen igen? Och varför har outlook gjort såhär?

      Kommentera


      • #4
        Kan det inte vara så att Outlook har fått för sig att arkivera alla dina mail i inkorgen? Har du kollat efter en arkivmapp?
        Silfver Creations

        Kommentera


        • #5
          Flyttas från Windows.
          dho.se | Last.fm
          Dryden skrev: -Sla lpööa

          Kommentera


          • #6
            Kan vara så..Var kan jag hitta en sådan mapp då? Den har ju hållit på att komprimera en tid, kanske arkiverat då?
            Har hittat en mapp C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{CAD6251C-2F01-4A93-8631-83ADD037159F}\Microsoft\Outlook Express där det står inkorgen...Men storleken på den kan aldrig stämma: bara 187kb. Alla mina mail i inkorgen måste ju väga mer än så.
            Last edited by Knäcke; 2005-11-03, 18:52.

            Kommentera


            • #7
              Nu vet jag inte riktigt vad du använder för konto eller leverantör, men om du har använt pop3 i kontofigureringen, så borde du kunna hämta hem dem på nytt.
              Skulle du ha smtp för ingående så kanske du har någon webbaccess och kan kolla på mailen därifrån.
              Du borde kunna poppa ner dem även om det skulle vara smtp för ingående.
              Så om du inte lyckas exportera en fil, har svårt att tänka mig att om mailen redan är borta att det skulle finnas med om du skapar en fil.
              I ditt fall så skulle jag skapa ett nytt e-post konto i exempelvis MS outlook och prova att hämta hem mailen på nytt.

              Kommentera


              • #8
                Jag har POP3/SMTP, även en webbmail. Men webbmailen har inte några mail i inkorgen alls. Jag behöver ju få tillbaka mail under 2 år, det är nämligen så många som har försvunnit. Kan du förklara hur jag ska göra lite närmare? Förstår inte alls vad du menar med "Så om du inte lyckas exportera en fil, har svårt att tänka mig att om mailen redan är borta att det skulle finnas med om du skapar en fil.
                I ditt fall så skulle jag skapa ett nytt e-post konto i exempelvis MS outlook och prova att hämta hem mailen på nytt."

                Tacksam till tusen om du kunde hjälpa mig med detta...

                Kommentera


                • #9
                  Ok, då låter det inte lika bra, har du sorterat upp gamla mail i olika mappar exempelvis Arbete, bilder etc. Kollade lite snabbt i Outlook Express och där verkar det som om man bara kan gå 100 dagar tillbaka i tiden.
                  Söksträngen som du har angivit verkar vara ok, dock så håller jag med att det låter lite med 187kb, gjorde samma sak i MS Outlook för ett tag sedan och då hade jag flera hundra MB för runt ett halvår.
                  Med tanke på att du inte hittar något i webbmailen så låter det som om du har SMTP inställning i ditt mailprogram har du tillgång till MS outlook, du kan öppna detta och detta och se vad som händer.
                  Är mer van med detta program, dock så ska det inte vålla några problem om du sedan vill gå tillbaka till Outlook express.
                  När du har öppnat upp MS Outlook, så kan du efter att datorn har laddat ner alla mail välja att exportera en .pst fil som du sedan lägger i valfri mapp.
                  Prova detta

                  Kommentera


                  • #10
                    Vatos Locos skrev:
                    Nu vet jag inte riktigt vad du använder för konto eller leverantör, men om du har använt pop3 i kontofigureringen, så borde du kunna hämta hem dem på nytt.
                    Skulle du ha smtp för ingående så kanske du har någon webbaccess och kan kolla på mailen därifrån.
                    Du borde kunna poppa ner dem även om det skulle vara smtp för ingående.
                    Så om du inte lyckas exportera en fil, har svårt att tänka mig att om mailen redan är borta att det skulle finnas med om du skapar en fil.
                    I ditt fall så skulle jag skapa ett nytt e-post konto i exempelvis MS outlook och prova att hämta hem mailen på nytt.
                    Du har fel i dina påståenden.
                    Med POP3 laddas mailen hem från servern, därför går det inte att hämta dessa på nytt. Kör man däremot IMAP-protokollet så läser man alla mail direkt från servern. SMTP används för att skicka till en server, inte för att hämta.

                    Kommentera


                    • #11
                      carl_x skrev:
                      Du har fel i dina påståenden.
                      Med POP3 laddas mailen hem från servern, därför går det inte att hämta dessa på nytt. Kör man däremot IMAP-protokollet så läser man alla mail direkt från servern. SMTP används för att skicka till en server, inte för att hämta.
                      Jo, jag vet missade detta, det skulle som sagt vara IMAP och inte utgående servern som jag råkade skriva.
                      Om man har POP3 så ligger mailen kvar och kan därmed ladda ner den på nytt ifrån serven, medan man använder IMAP och exempelvis flera använder inboxen eller att man vill gamla mail när man är ute och reser coh behöver ha tillgång till gamla mail.

                      Kommentera


                      • #12
                        Vatos Locos skrev:
                        Jo, jag vet missade detta, det skulle som sagt vara IMAP och inte utgående servern som jag råkade skriva.
                        Om man har POP3 så ligger mailen kvar och kan därmed ladda ner den på nytt ifrån serven, medan man använder IMAP och exempelvis flera använder inboxen eller att man vill gamla mail när man är ute och reser coh behöver ha tillgång till gamla mail.
                        Nej. Med POP3 laddas mailen hem till din klient. Därefter sker all läsning och skrivning "offline". Mailen raderas från servern. Däremot kan man skapa en kopia på servern, om detta tillåts. Med IMAP ligger posten kvar på servern, och att läsa och söka i sin post sker i en dialog med servern.

                        Kommentera


                        • #13
                          Nja, du kan som sagt i samband med att du skapar ett konto ange att det skall ligga kvar en kopia på servern som du skriver, du hittar detta under Fler inställningar och sedan fliken Avancerat och därefter längs ner. Har aldrig stött på att någon har tagit bort denna funktion.
                          Själv så har jag pop3 på min jobbmail vilket gör att jag oberoende av varandra kan ladda ner posten dels via min klient samt min webbmail, enda nackdelen att man får tömma webbmailen med jämna mellanrum.

                          Kommentera


                          • #14
                            Vatos Locos skrev:
                            Nja, du kan som sagt i samband med att du skapar ett konto ange att det skall ligga kvar en kopia på servern som du skriver, du hittar detta under Fler inställningar och sedan fliken Avancerat och därefter längs ner. Har aldrig stött på att någon har tagit bort denna funktion.
                            Själv så har jag pop3 på min jobbmail vilket gör att jag oberoende av varandra kan ladda ner posten dels via min klient samt min webbmail, enda nackdelen att man får tömma webbmailen med jämna mellanrum.
                            Ja, det var precis det jag skrev.

                            Kommentera


                            • #15
                              Sorry, det är jag som börjar bli trött.

                              Kommentera

                              Working...
                              X