Meddelande

Minska
No announcement yet.

Webmail outlook

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Webmail outlook

    Hej,

    Jag skulle behöva kunna nå min outlook under semestern, problemet är att jag inte har någon dator med där min mail är installerad..

    Jag har hört talas om detta ska kunna lösas med "webmail", att jag alltså skall kunna få kontakt med outlook via webben på något sätt..

    Är det någon här som vet mer om detta?

    Väldigt tacksam för svar
    Arvid Nätström

  • #2
    samot79 skrev:
    Hej,

    Jag skulle behöva kunna nå min outlook under semestern, problemet är att jag inte har någon dator med där min mail är installerad..

    Jag har hört talas om detta ska kunna lösas med "webmail", att jag alltså skall kunna få kontakt med outlook via webben på något sätt..

    Är det någon här som vet mer om detta?

    Väldigt tacksam för svar
    Vem har du som e-postleverantör?

    De flesta e-postleverantörerna brukar erbjuda en möjlighet att logga in till sin mail via ex. webmail.domain.se eller mail.domain.se osv.
    För lata svin är marken alltid frusen..

    Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
    1. Muffling screams of frustration
    2. Covering evidence of your ineptitude
    3. Crying into.


    Ubuntu forums
    Umbraco é nice.
    Jag försöker åtminstone..

    Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

    Kommentera


    • #3
      Ursäkta om jag är lite nollad när det gäller it..

      men vad menar du med leverantör?? och domain är det där jag jobbar eller? så om jag t ex skulle arbeta hos skanska skulle det bli, www.webmail.skanska.se
      Arvid Nätström

      Kommentera


      • #4
        samot79 skrev:
        men vad menar du med leverantör?? och domain är det där jag jobbar eller? så om jag t ex skulle arbeta hos skanska skulle det bli, www.webmail.skanska.se
        Om firman du jobbar på har intranet så bör där finnas information hur du kommer åt Outlook via webmail.
        Last edited by M@gnus; 2008-12-18, 20:02. Anledning: skriver som en kratta...
        /M@rre

        [Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
        [Begrepps Joel]

        Och andra användbara Tegsuttryck

        Kommentera


        • #5
          precis... vi har Outlook på firman och via Exchangeservern som hanterar Outlook (den har ofta företag). Så kan man lätt ordna webaccess.

          Annars om du har en annan webmail med den tjänsten så du kan lägga in ditt vanliga mailkonto där också, så är ju det ett bra alternativ också kanske (brukar kallas pop3-access eller något sådant).
          dannesholk.se

          Kommentera

          Working...
          X