Meddelande

Minska
No announcement yet.

Åka tåg i England: London - Manchester T&R

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Åka tåg i England: London - Manchester T&R

    Jag försöker sy ihop en resa där jag tänker åka tåg tur och retur mellan någon av Londons flygplatser (vilken vet jag inte än) och Manchester. Jag har kommit fram till att det går någon typ av snabbtåg, att det krävs minst två byten och att det tar drygt tre timmar enkel väg. Jag har också hittat något som kallas för FlexiPass hos BritRail, som jag kan köpa för 852:- (enligt Resfeber.se där jag kollar paketpriser och där man kan köpa just ett sånt pass). Där kan jag då åka två valfria dagar en månad plus att jag kan åka på det till och från flygplatsen.

    Den lösningen känns helt klart vettig men frågan är då - med vilka bolag kan jag använda detta FlexiPass? Jag får ingen klarhet i det. Är det någon som har koll?
    resebloggen # twitter # instagram

  • #2
    Hej,

    Jag bor i Edinburgh och använder för det mesta thetrainline.com för att boka tåg i Storbritannien, bra efterssom det är enkelt och se olika biljetter och priser. Med FlexiPass ser det ut som att du väljer olika zoner i UK och sen kan använda (eller få billigare priser) med olika bolag.

    Jag arbetar även för skyscanner.se, vilket är en bra sökmotor för att hitta billiga flyg.

    Mvh
    Linda

    Kommentera


    • #3
      På de sajter jag kollat så kostar Flexipass lika mycket, ~850SEK.

      Flyg har jag redan hittat, flygresor.se är en bra sajt för det ändamålet.
      resebloggen # twitter # instagram

      Kommentera


      • #4
        När det gäller tågresor kan jag inte nog understyka vikten av att ha Deutsche Bahn inlagt som app.
        Den för Ipad är helt suverän med karta och tillhörande tidtabeller. . Kolla in http://itunes.apple.com/us/app/db-na...343555245?mt=8
        Den finns även för android. DB kolla www.Bahn.de

        Nu gällde ju detta en enkel t&R men annars kan det vara värt att kolla in ett femdagars Interrail. (5 resdagar inom 10 dgr)
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

        Kommentera

        Working...
        X