Meddelande

Minska
No announcement yet.

Stoppa reklam

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det jag tyckte var skumt med dina liknelser med TV var att de får in sina pengar även om du går och fikar. Aftonbladet får (förmodar jag) in pengar baserat på hur många som verkligen laddar annonsen.

    Å andra sidan kan man ju argumentera för att de som verkligen inte tänker se reklamen eller klicka på den lika gärna kan låta bli att se den, så blir annonsörerna glada.

    [citat=OverRRide]Precis som jag väljer att ignorera all reklam i t.ex. Metro ...[/citat]Hur klarar du det?

    Kommentera


    • #17
      [citat=Gislaved.net][citat=OverRRide]Precis som jag väljer att ignorera all reklam i t.ex. Metro ...[/citat]Hur klarar du det? [/citat]Jag tittar inte på dem..?
      http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

      Kommentera


      • #18
        Det är kanske bara jag som tycker så, men det är svårt att ignorera reklam. För att kunna försöka ignorera den måste man ju först identifiera den som reklam, vilket innebär att man redan har sett den och därmed ofta medvetet eller omedvetet lagt märke till varumärket.

        Kommentera


        • #19
          [citat=Gislaved.net]Det är kanske bara jag som tycker så, men det är svårt att ignorera reklam. För att kunna försöka ignorera den måste man ju först identifiera den som reklam, vilket innebär att man redan har sett den och därmed ofta medvetet eller omedvetet lagt märke till varumärket. [/citat]Eller så ser man, med sitt vana mediaöga, att det inte längre är kolumnbaserat textflöde eller nyhetsrubriker det handlar om och bläddrar vidare till nästa sida.

          Givetvis läser man viss reklam som intresserar mig och en del kommer man ju inte undan. Dock vet jag att jag är ganska bra på att sålla bort reklam ur min dagliga läsning. I Metro finns nästan varje dag ett helt uppslag med matvaror från en stor grossistliknande butik i Malmö. Jag bläddrar varje dag förbi annonsen, men jag kan just nu inte alls dra mig till minnes vad den heter. Undrar varför.
          http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

          Kommentera


          • #20
            Men varför måste reklamen BLINKA??? (Ja, jag vet att annonsörerna vill dra uppmärksamheten till sig)

            Läste nånstans att det är bevisat att blinkande reklam på skärmen är negativt för hur man ska uppfatta den.

            När det är flera blinkande annonser efter varandra så ser det ju ut som en blinkande julgran, jag har inga blinkande lampor i min julgran i vardagsrummen vid jul, för då skulle det störa mitt TV tittande...

            Hur som helst, jag har iallafall lyckats stänga av reklamen på aftonbladet.se och tv4.se med hjälp utav hosts filen och kommer att fortsätta lägga in URLer i den när jag besöker en ny intressant webbsida med reklam.

            ... stanna kvar. Jag tar en liten paus, men är tillbaka efter reklamen om 5 minuter...

            Kommentera


            • #21
              Angående XP:s andra servicepack.
              resebloggen # twitter # instagram

              Kommentera


              • #22
                [citat=Gislaved.net]Det är lite tråkigt att folk alltid tror att de kan få allting gratis. Med lägre annonsintäkter kommer Aftonbladet.se i förlängningen gissningsvis att bli en om möjligt sämre webbtidning. Jag skulle gissa på att det är bland annat annonsblockering som har lett till betaltjänster på Aftonbladet.se

                Fast det är ju bara mina åsikter, såklart. [/citat]Håller med. Vad gör lite reklam på skärmen i utbyte mot gratis information? Skit i att läs reklamen och var nöjd till dess att det börjar kosta. Eller blockera reklamen... men då blir det svårare att gnälla om diverse nättidningar börjar ta betalt.

                Kommentera


                • #23
                  Så ni som är för reklamen tycker det är ok att ladda annonser till en kostnad av 10:-/timen(för mig) som ändå bara går till min ISP?
                  Nä jag kommer fortfarande att använda hosts för att snabba upp mitt surfande och moz för att vara säker(?) på att jag inte drunknar i pop-ups.
                  /frankof
                  Beta tester: http://www.americasarmy.com/
                  Global moderator: http://aaotracker.com/

                  Kommentera


                  • #24
                    I samma veva som jag uppdaterade mina grafikdrivare för någon timme sedan (Nvidia, Version: 56.64 till mitt FX5600 Ultra-kort) så upptäckte jag att de lagt dit en popup-dödare för Internet Explorer. Den fungerar utmärkt hittills (men kräver ju också grafikkort av rätt slag).

                    Nu slog mig tanken om att bli kvitt all reklam även i IE. Sagt och gjort, så jag spann vidare på den lösning Klös visar ovan (hosts-filen). En liten vidareuteckling kommer nu här. Den plockar bort lite mer reklam, framförallt på expressen.se.[kod]127.0.0.1 expressen.se/content/1/
                    127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/10/32/36/
                    127.0.0.1 expressen.se/content/1/c4/06/49/07
                    127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/06/34/30/d0bceb2e.gif
                    127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/10/67/02/ac6a0e51.jpg
                    127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/10/67/04/08a5f0b2.gif[/kod]
                    resebloggen # twitter # instagram

                    Kommentera


                    • #25
                      [citat]Den plockar bort lite mer reklam, framförallt på expressen.se.[/citat]
                      Ska man vara petig så gör den väl inte alls det? En korrekt host-fil innehåller hostnamn och inte URLr.

                      Efter dina ändringar kommer man inte längre kunna pinga "hosten": "expressen.se/content/1/" men eftersom webbläsaren enbart resolvar "expressen.se" så blir det verkningslöst.

                      Kommentera


                      • #26
                        [citat=niko][citat]Den plockar bort lite mer reklam, framförallt på expressen.se.[/citat]
                        Ska man vara petig så gör den väl inte alls det? En korrekt host-fil innehåller hostnamn och inte URLr.

                        Efter dina ändringar kommer man inte längre kunna pinga "hosten": "expressen.se/content/1/" men eftersom webbläsaren enbart resolvar "expressen.se" så blir det verkningslöst. [/citat]Expressen.se verkar vara aningen knölig när det gäller att blocka reklam har jag märkt så har du någon bättre lösning så posta gärna den.

                        Här är i alla fall reklamen borta (med ett litet undantag) och det är huvudsaken.
                        resebloggen # twitter # instagram

                        Kommentera


                        • #27
                          Del 1

                          Har en rolig lista jag använder, plockar bort all reklam från IDG och från andra diverse skumma sajter (inlagt av Kazaa).

                          Dessutom bör man koppla dessa adresser till 0.0.0.0, annars körs ju en eventuell webbserver igång och det blir ju lite konstigt när man ibland ser sina egna sidor på andras domäner.

                          r) Se hosts-filen nedan. Alla adresser fick inte plats i inlägget.
                          Take your god and shove him

                          Kommentera


                          • #28
                            Laddar upp hosts-filen i stället:
                            Bifogade filer
                            Take your god and shove him

                            Kommentera


                            • #29
                              [citat="Dryden"]Här är i alla fall reklamen borta (med ett litet undantag) och det är huvudsaken.[/citat]

                              Isåf får du hemskt gärna tala om vilken webbläsare du syftar på. Jag har aldrig hört talas om en webbläsare som resolvar hela urln som om det var ett hostnamn utan att splitta på slasharna.

                              Vad ser du när du klickar på den här?

                              http://expressen.se/content/1/c6/10/67/04/08a5f0b2.gif

                              Kommentera


                              • #30
                                Internet Explorer är det tänkt till. Reklamen blockas på sajten, dock kunde jag se bilden du länkade till.

                                Hur som helst, testade lösningen som Pace postade och den fungerar.
                                resebloggen # twitter # instagram

                                Kommentera

                                Working...
                                X