Meddelande

Minska
No announcement yet.

Premier League 2011/2012

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    :stefan: skrev: Visa inlägg
    Å andra sidan lär de behöva plocka in nån mittfältare, det är ju två ganska tongivande som gett sig av...

    Danne: Psst, tog mig friheten att fixa till rubriken, Premiere lät som nåt spanskt...
    Inte allt för enkelt att hitta en sådan spelare nu när ligor och CL dragit igång... Hoppas bara de återinvesterar köpesummorna i laget.

    Kommentera


    • #17
      Visst, Shitty gör 5-1 på WHL men United gör 8-2 på Old Trafford. Åtta. Två. Dessutom två otroligt billiga baklängesmål. Manchester is red.
      resebloggen # twitter # instagram

      Kommentera


      • #18
        Bah, Arsenal var redan nedkörda i skoskaften efter Liverpools vinst på Emirates senast , men jag tycker att Citys 5-1 på bortaplan mot Villa smäller högre än 8-2. Det senare är ju rena bandysiffrorna. Fel sport.
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

        Kommentera


        • #19
          Oerhört sorgligt att vara Arseal-fan även om förlusten idag var ganska given. Frågan är vem som styr skeppet för jag tror inte Wenger har valt detta. Det finns något annat bakom, något/någon som håller på att sänka Arsenal med stor medvetenhet. Även om det "bara" är några hundra miljoner till att betala av på Emirates-bygget så förstår en barnunge att man inte får in några pengar genom att förlora matcher. Även om försäljningarna av fabregas och nasri tillsammans skulle kunna betala av skulden så står det någon där med byxorna nere just nu.
          http://gråimport.se

          Kommentera


          • #20
            Det börjar se lite bättre ut på pappret nu, verkar som om storförlusten fick folk att fatta läget.

            Santos
            Mertesacker
            Benayoun
            Gervinho
            Arteta
            Chu-Young
            Chamberlain
            Myiaichi

            Fast fortfarande inga stjärnor...
            Last edited by legis; 2011-09-05, 12:11.
            http://gråimport.se

            Kommentera


            • #21
              Är ni redo?
              resebloggen # twitter # instagram

              Kommentera


              • #22
                Matchtröja på, Kuyt vet var målet står (det märkte Isaksson i veckan) och tre poäng på ingång till The Pride of Merseyside...
                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                Kommentera


                • #23
                  Jösses jävlar, såg andra halvlek nu av United-City och City hade ju lekstuga på bortaplan! Exempelvis, vafan sysslade Ferdinand och Smalling med vid hörnan som gav 4-1? City stod ju och bollade gris runt De Gea utan en rödtröja på flera meters håll...

                  Fast Uniteds tröstmål var ju grant, det ska erkännas. Fletcher väggade på ett tillslag med vem-det-nu-var och placering i bortre krysset. Men det tröstar väl föga.

                  Liverpools möte med Norwich ska vi bara vara tysta om.
                  My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                  Kommentera


                  • #24
                    Hm, det har varit lite dött här på sistone, men bättre lär det väl inte bli eftersom girigbukarna på FA försöker döda sin produkt Premier League genom att förbjuda direktsändningar av matcher i övriga Europa på lördagar då de flesta matcher går.

                    Vilka jävla nötter.
                    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                    Kommentera


                    • #25
                      Det är fan inte klokt. Man skäms för att vara människa, eller så har de något på gång i och med att det ska skrivas ett nytt TV-avtal snart om jag inte missminner mig.
                      resebloggen # twitter # instagram

                      Kommentera


                      • #26
                        Vilka de? FA? Det tror jag knappast eftersom det är de som ligger bakom beslut både i brittisk domstol och i EU-domstolen som ligger till grund för förbudet.

                        Tydligen är det så att barägaren Murphy nånstans i England visade matcher på sin pub med ett tvabonnemang hos någon europeisk leverantör, dvs inte Sky eller nån av dom brittiska. Detta ogillade FA men hon vann i någon hög instans, något om alla varors fria rörelse inom EU eller vad det heter. Alltså går FA vidare och lyckas få diverse domstolar på en ny linje och kan sålunda förbjuda alla leverantörer att visa mer än EN direktsänd match på lördagar klockan 16, den heliga tiden då merparten av matcherna går.
                        Tala om en ny Murphys law...

                        Det sämsta av allt är att PL HD-kanalen dödas i samma veva, där kommer det bara gå repriser framöver. Inga fler matcher med suveräna brittiska kommentatorer alltså, nu sitter vi med de usla svenska igen.

                        Crap.
                        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                        Kommentera


                        • #27
                          Jag förstår iofs att FA försöker skydda varumärket och att de engelska tv-kanalerna vill ha ensamrätt. Men jag tror knappast sista ordet är sagt. PL-lagens alla sponsorer och föreningarna själva är knappast nöjda med beslutet så det lär sannolikt bli ganska omfattande lobbying, påtryckningar, pengatransaktioner och annat fiffel i bakgrunden innan detta så småningom planar ut i en lösning där "alla blir lika missnöjda". Troligen en kompromiss där t.ex. matcher sänds utomlands med en timmes fördröjning eller liknande.
                          Med vänlig hälsning från
                          Danne
                          ------
                          Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                          Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                          Våga Vägra
                          FaceBook

                          Kommentera


                          • #28
                            :stefan: skrev: Visa inlägg
                            Det sämsta av allt är att PL HD-kanalen dödas i samma veva, där kommer det bara gå repriser framöver. Inga fler matcher med suveräna brittiska kommentatorer alltså, nu sitter vi med de usla svenska igen.

                            Crap.
                            Fast jag kan inte komma på när PL-kanalen senast sänder en livematch kl 16 en lördag. Det var inte igår i alla fall, och senast i helgen (eller om det var förra helgen) ställde jag frågan till Viasat på Twitter men de behagade inte att svara på det då.

                            En timmes fördröjning. Herregud, jag får hockey-VM-1991-vibbar av det där när SVT sände matchen en timme släpande medan radiosporten sände direkt.
                            resebloggen # twitter # instagram

                            Kommentera


                            • #29
                              Danne V skrev: Visa inlägg
                              Jag förstår iofs att FA försöker skydda varumärket och att de engelska tv-kanalerna vill ha ensamrätt. Men jag tror knappast sista ordet är sagt. PL-lagens alla sponsorer och föreningarna själva är knappast nöjda med beslutet så det lär sannolikt bli ganska omfattande lobbying, påtryckningar, pengatransaktioner och annat fiffel i bakgrunden innan detta så småningom planar ut i en lösning där "alla blir lika missnöjda". Troligen en kompromiss där t.ex. matcher sänds utomlands med en timmes fördröjning eller liknande.
                              Nja, 'skydda varumärket' håller jag inte med om. De är nog mycket medvetna om att de har ett urstarkt varumärke redan från början, men jag tror att skon klämmer nånstans kring publiksiffror.
                              Om jag fattat det rätt så sänds bara en av alla lördagarnas 16.00-matcher live i Storbritannien, medan resten av Europa kan ta del av alla matcher som går samtidigt. Då såg ju givetvis alla brittiska pubar sin chans och skaffade abonnemang/paraboler/whatever så de fick in sändningar från övriga Europa och kunde således visa någon annan match (eller bevare mig väl, flera matcher) än den FA valt ut att visas som lördagens 16.00-match. Vill minnas att Mrs Murphy hade ett grekiskt abonnemang.

                              Då är det ju ur den synvinkeln givet att FA börjar bråka om det, men då vann alltså barägaren i första instans. Men FA gick vidare och har nu alltså infört samma regler för resten av världen som för brittiska öarna.
                              Märk väl: de öppnar inte för att visa fler matcher klockan fyra i Storbritannien, de stryper resten av världen istället!

                              Varför? Jag kan sätta mycket på att de vill tvinga folk till arenorna. Ja, de hade stora problem med huliganer för ett gäng år sen, men skärpta lagar hjälpte till. Justja, och en brutal höjning av biljettpriset också. Bluecollar-Joe hade inte längre råd att gå på matchen och FA fick dit en massa slipsar istället.
                              Senast jag kollade kostar ett årskort på Anfield kring 8000 spänn. Åttatusen!

                              Dryden skrev: Visa inlägg
                              Fast jag kan inte komma på när PL-kanalen senast sänder en livematch kl 16 en lördag. Det var inte igår i alla fall, och senast i helgen (eller om det var förra helgen) ställde jag frågan till Viasat på Twitter men de behagade inte att svara på det då.
                              Just klockan 16 vet jag ärligt talat inte, jag brukar kika i tablåerna efter intressanta matcher och slår på PL-kanalen först för att se om den går där. I princip alltid gör den det och då slipper jag Holmgren.

                              /red.
                              Justja. Brukade, slog, gick, gjorde, slapp.
                              My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                              Kommentera


                              • #30
                                Jag har märkt det ett par lördagar tidigare när jag sett 13:45-matchen och bara låtit PL-kanalen rulla. Då har det bara dykt upp en gammal match och ett "wtf!?" från mig där jag funderar på om jag börjar bli senil eller om det faktiskt är en repris jag tittar på.
                                resebloggen # twitter # instagram

                                Kommentera

                                Working...
                                X