Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ny patron i skrivaren - men ingen utskrift

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny patron i skrivaren - men ingen utskrift

    Hej!

    Installerade just en ny patron, en svart, i min skrivare som är en Epson C42UX. Den har stått i ca 1½ år sen den senast användes, men fungerade då. Jag köpte nu en ersättningspatron (ej original), hade även sån förut. Men det kommer inget på pappret...

    Den har "öppnat" patronen och tagit bläck och i datorn visar det att patronen är full och allt, inga konstigheter. Har använt programvaran för att rengöra skrivarhuvudet flera gånger, men det kommer inget svart. Färg kommer det däremot mer eller mindre (trots att dem patronerna är två år gamla..).

    Vad göra?
    // Gardell

  • #2
    Antagligen är det svarta skrivarhuvudet igentorkat, prova med typ t-röd och en bomullstuss.
    --------------------
    info@jymdis.com
    www.jymdis.com

    Kommentera


    • #3
      Hej! Tack för svaret.

      Jag tog och tittade lite, men man kommer inte åt skrivarhuvudet alls. Men jag blev så förbannad så jag tog fram borrmaskinen och borrade upp ett hål på ett ställe under skrivaren, så man kom åt där. Rengjorde så gott jag kunde, men fortfarande inget svart. Sen satt jag och tryckte på "rengör skrivarhuvud" typ 20 gånger, men fortfarande inget. Då tog jag min gamla patron, hade i t-röd i den och skrev ut massa. Kom inget, och fortfarande inget svart.. Hm.

      Edit: Just det. Enligt skrivarens statusprogram är det nu bara 1/4 kvar i den svarta patronen. Var har all svart tagit vägen?
      // Gardell

      Kommentera


      • #4
        T Röd är inte att föredra när di ska rengöra då ska du ha isopropanol
        samt köp nytt skrivarhuvud
        " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

        Kommentera

        Working...
        X