Meddelande

Minska
No announcement yet.

Mina mail är borta!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nu blev jag än mer förvirrad...Jag har enbart Outlook Express, inte MS Outlook. Förstår fortfarande inte vad jag ska göra? Blev för mkt där med era svar till varandra
    När du har öppnat upp MS Outlook, så kan du efter att datorn har laddat ner alla mail välja att exportera en .pst fil som du sedan lägger i valfri mapp.
    Ehhh va? Tänk nu på att jag är kvinna och dessutom blond..

    Kommentera


    • #17
      För vanliga Outlook finns det "Inbox Repair Tool" - kolla på Microsofts supportsidor om det finns ngt liknande för Outlook Express. En snabb-Googling gav den här: http://www.accuratesolution.net/aoem...coverinbox.htm
      Kanske hjälper, kostar dock pengar.
      I am Sugardaddy, you are my apprentice

      Kommentera


      • #18
        Hm ja detta kanske kan funka...Men tror du det tar hem de gamla mailen då inkorgen.dbx bara väger 187 kb? Betalar gladeligen 40 dollar om programmet kan hitta de gamla mailen...Testade try versionen och den tar ju hem mail som jag tagit bort, men inte fler än 5 så inget av dessa mail är de som försvunnit tidigare..Vad tror du?

        Kommentera


        • #19
          Det som Silfver skrev om en arkivmapp då? Outlook kan ju få för sig ibland att flytta gamla mail till en arkivmapp. Själv vet jag inte var den finns för jag har stängt av den finessen och sköter det manuellt istället (dvs i princip aldrig ta bort gamla mail ). Men kanske han menar att den finns också i mapparna i själva Outlook? Där du har Inkorg, Utkorg, Utkast och allt det där, finns ingen annan bredvid "Personliga Mappar"? Den finns nog också rent fysiskt på hårddisken där personliga mappar finns (i Outlook heter det .pst i Outlook Express något annat, .idx kanske). Hur som helst så finns mina i denna mapp:

          C:\Documents and Settings\Danne\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook

          Det är ju nästan som den sökväg du själv skakade fram, men eftersom jag kör XP och Outlook så hamnar det ju där hos mig iaf. Annars kan du söka på hela hårddisken efter IDX-filer (om det nu var .idx vill säga). Det gör du enklast genom att ta sök i startmenyn. Alternativt öppna C:\Documents and Settings\ i utforskaren och trycka på F3.
          dannesholk.se

          Kommentera


          • #20
            Jag har tyvärr ingen erfarenhet av programmet jag länkade till, men rent allmänt "gäller" ju att raderade/försvunna egentligen inte är long-gone, bara att programmet tappat kontakten med dem. Är det viktiga mail så är inte $40 inte så mkt att prata om, annars bita i det sura äpplet, har själv gjort det en gång
            Ett allmänt råd är att inte spara så mycket i Inbox/inkorgen eftersom den är skapligt labil, bättre att ha en ordentlig mapp-/arkivstruktur dit du flyttar det värt att spara, se den som hallmattan där din vanliga post hamnar, visst låter du inte posten ligga kvar där
            I am Sugardaddy, you are my apprentice

            Kommentera


            • #21
              I OUtlook Express heter filerna *.dbx om man inte har en äldre version av OE, då kan de heta *.mbx. Se till att i Utforskaren välja Tools>OPtions>View>Show Hidden Files. Dessa menyalternativ kan se annorlunda ut beroende på windows version. Därefter söker du efter *.dbx och ser till att sökningen görs i alla typer av mappar.
              Microsoft Certified Application Developer

              Kommentera


              • #22
                Jag har sökt efter dbx filer, och visst finns det en fil i mappen jag var i som heter inkorgen.dbx. Men den väger ju bara 187 kb Någon arkivmapp i själva Outlook har jag inte. Som sagt betalar gärna 40 dollar, men inte om programmet inte kan finna filen. Filen inkorgen.dbx väger ju bara 187, och var annars kan outlook lagt den? Menar om inte jag kan hitta den, var letar själva programmet?

                Kommentera


                • #23
                  Jag tror det där programmet försöker reparera en skadad fil, men om filen inte ens finns är det ju värre. Då kanske man kunde prova ett recoveryprogram som t ex Ontrack EasyRecovery Pro, men det är inte säkert det går det heller om det var länge sedan och du skrivit mycket till disken.
                  dannesholk.se

                  Kommentera


                  • #24
                    Har mailat dem och fått svar-programmet kan inte reparera komprimerade mappar. Tack för all hjälp, men får nog finna mig i att det inte går att lösa

                    Kommentera


                    • #25
                      Men du. Hur var det nu. Du har filerna fast dom är skadade?! Jag trodde du saknade dom helt.
                      dannesholk.se

                      Kommentera


                      • #26
                        Har hittat en mapp C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{CAD6251C-2F01-4A93-8631-83ADD037159F}\Microsoft\Outlook Express där det står inkorgen...Men storleken på den kan aldrig stämma: bara 187kb. Alla mina mail i inkorgen måste ju väga mer än så.
                        Så filen finns, men är ju för liten...inkorgen.dbx heter den

                        Kommentera


                        • #27
                          Men... det är din nuvarande då eller?! Hur många mail har du i inkorgen just nu? De gamla försvunna mailen kanske är spårlöst borta då. Om det är en fil som är borta så kan det gå med recovery möjligtvis, fast ganska tveksamt. Kolla här iaf:
                          http://www.webforum.nu/showthread.ph...648#post889648
                          dannesholk.se

                          Kommentera

                          Working...
                          X