Meddelande

Minska
No announcement yet.

Utöka befintlig partition

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Om man nu har gjort disken till dynamisk (med XP Pro) kan man återgå till det som var innan då vad du nu heter, statisk ?
    dannesholk.se

    Kommentera


    • #17
      Danny skrev:
      Om man nu har gjort disken till dynamisk (med XP Pro) kan man återgå till det som var innan då vad du nu heter, statisk ?
      Som standard heter diskarna "Basic" (i alla fall i min XP maskin).
      Och nej, jag tror inte att du kan backa från dynamiskt till icke dynamisk utan att formatera om disken.
      Var är alla ?

      <Dark_Lord411> hi
      <Dark_Lord411> asl ?
      <ShockSMX> no, dsl... you?

      Kommentera


      • #18
        acka skrev:
        Som standard heter diskarna "Basic" (i alla fall i min XP maskin).
        Och nej, jag tror inte att du kan backa från dynamiskt till icke dynamisk utan att formatera om disken.
        ja... det står "standard" ja ...men... fördelen med dynamisk är att då kan man ändra storlek på'n utan att formattera om?! enda fördelen?
        dannesholk.se

        Kommentera


        • #19
          Nu är jag på lite osäker mark men någon får väl rätta mig om jag har fel.

          Jag tror att om du vill köra windows raid så måste måste du ha dina diskar som dynamiska.
          Tror även om du vill sträcka ut en och samma partition över flera fysiska diskar så krävs det att dom är konverterade till dynamisk disk.
          Var är alla ?

          <Dark_Lord411> hi
          <Dark_Lord411> asl ?
          <ShockSMX> no, dsl... you?

          Kommentera


          • #20
            Danny skrev:
            ja... det står "standard" ja ...men... fördelen med dynamisk är att då kan man ändra storlek på'n utan att formattera om?! enda fördelen?
            http://www.webforum.nu/showthread.php?t=23569
            jobbskatteavdrag.se

            Kommentera


            • #21
              Är det någon nackdel att konvertera till dynamisk? Jag skulle vilja slå ihop två partioner och detta verkar ju lösa det.

              Kommentera

              Working...
              X