Meddelande

Minska
No announcement yet.

Världens bästa gitarrist?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Brian May eller Janne Schaffer.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

    Kommentera


    • #17
      Hehe, det är ungefär lika intressant som att kora världens bästa hårdrockstrummis!
      www.kristerlindholm.se - Blog etc.. Bop!

      Kommentera


      • #18
        svår fråga då det finns så mycket olika genrer och duktighet i dessa. så jag avstår att svara, men kan hålla med alla ovanstående talare och deras val

        Kommentera


        • #19
          Mark Knopfler.
          Tsss, Malmsteen. En sån jäla sopa han är.
          Fula barn får inga julklappar

          Kommentera


          • #20
            Steve Vai

            Den bästa jag hört fram tills nu.
            Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

            Kommentera


            • #21
              [citat=ruban]Tsss, Malmsteen. En sån jäla sopa han är. [/citat]En av de överlägset mest tekniskt och musikaliskt skickliga gitarristerna någonsin, som inspirerat tusentals och åter tusentals både kända och okända gitarrister och som egenhändigt praktiskt taget skapat en egen genre. Ja, vilken "jäla sopa".

              Kommentera


              • #22
                [citat=Skarre]En av de överlägset mest tekniskt och musikaliskt skickliga gitarristerna någonsin, som inspirerat tusentals och åter tusentals både kända och okända gitarrister och som egenhändigt praktiskt taget skapat en egen genre. Ja, vilken "jäla sopa". [/citat]
                Han har kanske varit duktig förut, men då jag såg hon spela med Joe Satriani och Steve Vai förra året så var han inte ens i närheten av titeln "Världen bäst gitarrist", och med tanke på att resten av alla gitarrkåta publikmedlemmar tyckte likadant så enas jag om att han inte kandiderar titeln.

                Men visst, han är ingen sopa, bara inte lika duktig som dom andra...
                Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

                Kommentera


                • #23
                  [citat=Skarre][citat=ruban]Tsss, Malmsteen. En sån jäla sopa han är. [/citat]En av de överlägset mest tekniskt och musikaliskt skickliga gitarristerna någonsin, som inspirerat tusentals och åter tusentals både kända och okända gitarrister och som egenhändigt praktiskt taget skapat en egen genre. Ja, vilken "jäla sopa". [/citat]Rent tekniskt är han givetvis duktig. Men fy vad tråkigt att lyssna till hans låtar.
                  "Where has Doctor Alban gone? I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers."

                  —Friedrich Nietzsche

                  Kommentera


                  • #24
                    Michael Schenker är en "bortglömd" gitarrist som faktiskt har både speed och känsla.
                    Beträffande Yngwie, som i sina bästa stunder är lysande, så kunde det bli minnesvärd TV-underhållning om Filip och Fredrik hälsade på hos honom. Tänk att släppa lös "Hybris-Yngwie" framför en kamera. Bara att luta sig tillbaks och njuta.
                    PUT UP OR SHUT UP

                    Kommentera


                    • #25
                      [citat=Vide]Men visst, han är ingen sopa, bara inte lika duktig som dom andra... [/citat]Jo, det är han faktiskt. [citat=UlfT]Men fy vad tråkigt att lyssna till hans låtar. [/citat]Ja, gillar man inte Malmsteen så är det naturligtvis inte kul att lyssna på honom. Ganska logiskt faktiskt.

                      Kommentera


                      • #26


                        http://www.webforum.nu/showthread.ph...345#post667345

                        och ja, fortfarande.

                        \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

                        Kommentera


                        • #27
                          [citat=stoffe-2k]

                          http://www.webforum.nu/showthread.ph...345#post667345

                          och ja, fortfarande. [/citat]
                          Men Eric Clapton är ju inte duktig på att spela gitarr (inte längre), han tycker jag har dålig känsla och inte bra teknik... det han har bra är fraseringar och låtskrivning (där är han jäkligt bra).
                          Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

                          Kommentera


                          • #28
                            Jag har ångrat mig, Pat Matheny är bäst!!!
                            Last edited by Josef; 2004-12-21, 23:15.

                            Kommentera


                            • #29
                              Bäst? Hur skall man avgöra det då?

                              För att undvika att rabbla upp en massa uppenbara namn så har jag ett lite ovanligare tips: Mike Slamer, ursprungligen från City Boy och senare Streets, Steelhouse Lane och Seventh Key, är en briljant gitarrist med känsla, precision och speed. Bör kollas in!
                              Last edited by G2P; 2004-12-22, 01:03.
                              -------
                              G-2-P

                              Kommentera


                              • #30
                                Seventh Key...mmm
                                Korvsk krokfjälst

                                Kommentera

                                Working...
                                X