Meddelande

Minska
No announcement yet.

Snabb editor os x

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Snabb editor os x

    Hej!

    Finns det något program som är riktigt snabbt att utveckla webbsidor i? Gärna med syntaxfärgning osv för php. Tycker Dreamwaver/Zend studio är antingen för buggiga eller för sega (kör ibook g4 1ghz så felet ligger nog inte där). Provade ett litet program som var riktigt trevligt, Smultron, men där kan man inte ha en mappstruktur utan alla filer bara listade rakt upp och ned vilket inte alls är särskillt bra om man jobbar med större projekt. Eclipse är väl bra men känns lite för tungladdat det med, vill ha något väldigt enkelt men med de mest nödvändiga sakerna.

    Några tips?

  • #2
    vim finns väl till bsd

    \ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

    Kommentera


    • #3
      www.tacosw.com

      Kommentera


      • #4
        Woo! Precis vad jag letar efter, syntaxfärgning, mappstruktur till vänster, snabbt, kan ändra textstorlek och allt annat. Fet tumme upp!

        Kommentera


        • #5
          Glöm inte att det är freeware.

          Kommentera


          • #6
            Även fast du hittat vad du söker så vill jag slå ett slag för skEdit.

            Snabb och enkel men ändå kraftfull. Den har bla. samma code-hints som DW vilket jag inte klarar mig utan
            Den har också stöd för FTP vilket är smidigt, speciellt om man jobbar mycket mot server. Den byter automatiskt ut alla åäö mot korrekta entities. Listan kan göras lång... och priset... $20... löjligt billigt!!!!

            http://www.skti.org/
            http://www.joelsundkvist.com
            http://www.klassiskgitarr.com

            "Den som liknar en gitarr vid en kvinna har aldrig sovit med en gitarr eller haft en kvinna i knät"...

            Andres Segovia

            Kommentera


            • #7
              [citat=joel_sundkvist]Även fast du hittat vad du söker så vill jag slå ett slag för skEdit.

              Snabb och enkel men ändå kraftfull. Den har bla. samma code-hints som DW vilket jag inte klarar mig utan
              Den har också stöd för FTP vilket är smidigt, speciellt om man jobbar mycket mot server. Den byter automatiskt ut alla åäö mot korrekta entities. Listan kan göras lång... och priset... $20... löjligt billigt!!!!

              http://www.skti.org/ [/citat]Även denna verkar väldigt intressant, ska kolla mer på den efter ett par timmars sömn nu.

              PersianBulldog: Ah just det, ännu bättre.

              Kommentera


              • #8
                BBEdit använder många... inkl mig själv
                bassebhu - din kompis bland kompisar

                Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
                eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

                Rapportera till bassebhu

                Kommentera


                • #9
                  http://www.porkrind.org/emacs/
                  One editor to rule them all...
                  Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
                  Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

                  XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

                  Kommentera


                  • #10
                    [citat=bassebhu]BBEdit använder många... inkl mig själv [/citat]Jag provade det precis innan jag skapade tråden men tyckte inte om det då den precis som Smultron bara listar alla filer rakt upp och ned till höger. Jag vill ha en mappstruktur där istället så det är lite organiserat.

                    spango: emacs fungerar bra men saknar en viktigt sak som jag vill ha, en spalt med filer/mappar i det projekt man jobbar med.

                    Ska testa SubEthaEdit och Hyperedit nu med.

                    Kommentera


                    • #11
                      Äh, sånt behövs inte när du har C-x b att tillgå
                      Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
                      Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

                      XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

                      Kommentera


                      • #12
                        [citat=spango]Äh, sånt behövs inte när du har C-x b att tillgå [/citat]Bah, ville jag testa det kommandot så fixa ned emacs och installera men det vill inte starta. Vad gör det kommandot?

                        Kommentera


                        • #13
                          Hoppa mellan buffrar (dvs öppna filer).
                          Fast nu när jag tänker efter finns det faktiskt en katalogstruktursvisare till Emacs, Speedbar. (Allt finns till Emacs. Till och med VI.)
                          Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
                          Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

                          XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

                          Kommentera


                          • #14
                            Vim eller Smultron.
                            Sundara YogaMassör Jörgen Johnsson

                            Kommentera

                            Working...
                            X