Meddelande

Minska
No announcement yet.

Vit tunga!

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vit tunga!

    Sedan ett par veckor tillbaka har jag haft en vit "beläggning" på tungan (inte hela tungan, men större delen av den). Ser inte så trevligt ut, och andedräkten är inte helt underbar heller. Någon som vet vad det kan tänkas vara?
    -

  • #2
    Här kanske du hittar något?

    http://www.primavi.se/fragel_tandlak...ectName=Tungan
    Ett liv utan musik är inget liv.

    /Joel

    Kommentera


    • #3
      Köp eller gör en tungskrapa.

      Men det kan även vara svamp.


      Så det smarta är att kolla upp hus din husläkare.
      Don't Pee on My Leg and Tell Me It's Raining

      Kommentera


      • #4
        www.infomedica.se
        My motor is stalled but my wheels are still spinning.

        Kommentera


        • #5
          Muntorrhet kan tyda på vit tunga! Då kan man köpa speciella tabletter på apoteket. Nu kommer jag inte ihåg vad dom heter...
          Ett liv utan musik är inget liv.

          /Joel

          Kommentera


          • #6
            Som obelix säger kan det mycket väl vara svamp, även om det främst drabbar småbarn eller personer med nedsatt immunförsvar.
            Svampcellerna finns normalt i munnen på folk, men immunförsvaret lyckas hålla det i schack, om inga speciella omständigheter råder.

            Om du har drabbats av svamp blir alltså tungan vit, och det känns att man har en beläggning på tungan. P.g.a. svampen kan även smaklökarna påverkas.

            Ifall det är svamp som har utvecklats kan man äta läkemedlet Diflucan, som ser till att förstöra svampcellernas cellmembran.

            Kommentera


            • #7
              Borsta alltid tungan med tandbortsen så håller man rent, om man inte vill köra med en skrapa.
              Carl / Digitalbyrå i Stockholm - Digital1

              Kommentera


              • #8
                [citat=caze]Borsta alltid tungan med tandbortsen så håller man rent, om man inte vill köra med en skrapa. [/citat]

                På stenåldern betydde vegetarian "värdelös jägare"!

                Kommentera


                • #9
                  Hmm, verkar ju kunna bero på en hel del saker. Får väl ta och traska bort till vårdcentralen i mån av tid. Tack alla!
                  -

                  Kommentera


                  • #10
                    Torsk?
                    /Tor
                    Jag och mina bilder.

                    Kommentera


                    • #11
                      [citat=Web-Tor]Torsk? [/citat][citat]3. ett skällsord för män som utnyttjar prostituerade.[/citat]Nej!
                      Som sagt, får nog bli vårdcentralen.
                      -

                      Kommentera


                      • #12
                        OT[citat=Web-Tor]Torsk[/citat]?? Om man får vit beläggning på gomspalten, kallas det gäddhäng då?

                        Varför ska de ge ett ord flera betydelser, tss. krångligt.
                        /OT

                        Hoppas det inte är nåt allvarligt och att det löses på ett enkelt sätt.
                        Sanningen är störst, men EG-rätten har företräde
                        eight-thirty res at Dorsia | Mister One Million | jag var där | Klauz!

                        Kommentera


                        • #13
                          [CITAT]?? Om man får vit beläggning på gomspalten, kallas det gäddhäng då?[/CITAT]

                          Hoppas jag verkligen inte för då blandar man ju ihop det med sladdret man kan få på undersidan av överarmarna för det kallas väl ändå gäddhäng???

                          Kommentera


                          • #14
                            Hmm, det här börjar bli intressant. Nu har även halsmandlarna (tror jag det är) svällt upp rejält längst in i gommen. Den vita sörjan verkar nästan komma därifrån. Har bokat tid hos vårdcentralen, men då det inte räknades som akut (de frågade mig om jag tyckte det verkade akut ) så är det några veckors väntetid. Får väl hoppas jag överlever tills dess, annars så ses vi väl i Nangiala eller något
                            -

                            Kommentera


                            • #15
                              Äter du mycket stark mat? Har hört att stark mat kan döda den normala bakteriefloran i munnen och på så vis kan man få sådana problem.
                              "Those who make their swords into ploughshares will plough for those who didn't"

                              Yes. As practice. You have to start out learning to believe the little lies.
                              "So we can believe the big ones?"
                              Yes. Justice. Mercy. Duty. That sort of thing.

                              Schlock Mercenary | Sluggy Freelance | Positive Atheism | Talkorigins.org
                              Kärnkraft är en av dom effektivaste energiformerna

                              Kommentera

                              Working...
                              X