Meddelande

Minska
No announcement yet.

Födelsedagsrim

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Födelsedagsrim

    Själv är jag dålig på att skriva sådana så jag undrar om någon vet någon sida med dessa.

    Svärfar fyller 65 och då tänkte vi ha något kul som han kan läsa i den lokala tidningen.

    Har ni egna rim som ni tycker är bra får ni gärna skriva de här.
    mvh
    Darren

  • #2
    *ropar på Luxman*

    Jag skriver bara tragiska dikter själv, så..
    http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

    Kommentera


    • #3
      Tack OveRRidE!

      Får hoppas på att Luxman ser detta då. Annars ligger jag risigt till...
      mvh
      Darren

      Kommentera


      • #4
        Jag ser, men kan inte uppfinna något ifall jag inte känner till några fakta. Ett födelsedagsrim är antingen en hyllning eller en skämtsam hyllning men i båda fallen så måste man veta lite om personen, något man kan ta fasta på och rimma kring.

        Bra, roliga, klantiga, sanslösa, fräna eller kärleksfulla grejer, alltså några grejer som är typiska eller speciellt talande för personen i fråga.

        Vill du inte ge en personbeskrivning här i tråden kan du posta dem i ett PM eller via epost, så skall jag se ifall jag kan få ihop något.
        /Luxman

        Kommentera


        • #5
          Uhmmm. Det var svårt detta Luxman. Har alltid haft svårt att sätta stämpel på folk men jag försöker.

          Han är:
          Bingo- och travintresserad, musikalisk (spelar orgel och dragspel bl a), glömsk/slarvig, totalt teknikointresserad (jag får t ex ställa in tv-kanalerna, videon, radiostationer osv)...

          Han:
          Kör volvo, gillar antika grejor, gillar att snickra, gillar dansbandsmusik, gillar att gå på auktioner, har jobbat som eltekniker på SJ, även lokförare under en tid...

          Ja, hoppas detta hjälper. Om du från dessa saker kan få ut något som han kommer att skratta åt så är det jättebra.

          I vilket fall så ska du ha ett tack för du försöker.
          mvh
          Darren

          Kommentera


          • #6
            Vore faktiskt lite kul om du la ut rimmen här
            för alla att ta del av.
            Life is the art of drawing sufficient conclusions
            from insufficient premises. (Samuel Butler)

            Kommentera


            • #7
              Sorry Darren att jag försvann utan något rimförslag, men jag blev utan uppkoppling i en vecka (bredbandsmodemet blev kolsvart).
              Därefter har jag hållt på, dygnet runt känns det som, att flytta bohaget och fixa till ett hus jag skall sälja.

              Jag hade faktiskt för avsikt att försöka producera några trevliga rim åt dig.
              /Luxman

              Kommentera


              • #8
                Det roliga är väl om man själv skriver dem om eller med minnen som båda har varit med om eller så...
                Carl / Digitalbyrå i Stockholm - Digital1

                Kommentera


                • #9
                  Jag säger inte emot dig, caze, men det är långt ifrån alla förunnat att kunna knåpa ihop ett rim och ännu färre som dessutom klarar av att bygga in spetsfundigheter och humor.

                  Att då få lite idéer och förslag på rim kan underlätta, sen kan man ju själv försöka bygga vidare på dem och göra dem personliga på ett annat sätt än vad en utomstående person klarar.
                  /Luxman

                  Kommentera


                  • #10
                    Ingen fara Luxman. Festen blev lyckad även utan något rim.

                    Tack ändå för att du ville försöka.

                    Caze, det hade jag gärna gjort om jag hade kunnat det. Har försökt men det blev inte lyckat. Som Luxman sa, det är inte alla som har anlag för sånt.
                    mvh
                    Darren

                    Kommentera


                    • #11
                      käraste svärfar och vän tillika
                      snart vi din kista igen får spika
                      visst är det synd att du snart ska dö
                      men vem fan bryr sig, vi ärver dig jöööh

                      skämt åsido vi diggar din stil
                      att du ännu inte har blivit senil
                      vi firar idag att du föddes en gång
                      och firandet varar nog natten lång
                      För att undvika missförstånd: Rozies ovanstående inlägg är hans åsikt och inte en universal sanning.

                      Kommentera

                      Working...
                      X