Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hur bli kvitt lock för örat?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Att gäspa kan lätta på trycket... gammalt råd från farmor som fungerar. Kräver dock lite tränande för att få rätt effekt
    Hur har livet på jorden kunnat uppstå med sådan precision

    Kommentera


    • #17
      Kan ju vara bihålorna som är lite täppta. För sånt brukar det funka att bälja i sig en jäkla massa vatten och lite slemlösande medicin under ett par dagar

      Kommentera


      • #18
        För mig brukar det räcka att trycka handflatorna mot öronen och skapa en sugkoppseffekt. Ryck!

        Kommentera


        • #19
          [citat=Klös]Att gäspa kan lätta på trycket... gammalt råd från farmor som fungerar. Kräver dock lite tränande för att få rätt effekt [/citat]
          Öronen sitter ju tätt ihop med svalget; försök att gymnastisera med munnen så mycket som möjligt, d.v.s rulla med underkäken. I ditt fall låter det ju inte som det skulle hjälpa ändå precis, kanske öroninflammation? Du lär bli ganska yr av rengöringen bara.. :/

          Kommentera


          • #20
            [citat=Coccozz][citat=Dryden]Fick också alternativet att "punktera" örat för att lätta på trycket. [/citat]
            Har jag aldrig hört att man ens kunde göra. Det låter helt klart som en grej, som precis som du skrev, gör brutalt ont.
            Och jag som klagade när jag hade lock i ett dygn under hemfärden från Italien, sportlovet. Inte mycket jämfört med dina "bravader". [/citat]
            Uj uj uj ... det är smärta, om det nu var så att du hade det under en flygfärd. Blev förkyld som satan i USA en gång, hemresan var en pina. När man skulle lyfta gjorde det ganska ont, men landningen var verkligen hemsk. Hela huvudet värkte och bihålorna likaså under den tiden de landar, vilket är ett tag.

            Var glad att du inte är ute och flyger, Dryden.

            Nåväl, för att vara lite seriös då, finns något som heter Nasonex som är som nässpray, som skall hjälpa speciellt för bihålorna, enligt farsan iallafall. Pröva det, det kanske kan gå.
            Drip, drop ... SLICE!

            Kommentera


            • #21
              [citat=Dryden]Fick också alternativet att "punktera" örat för att lätta på trycket. [/citat]Ingen fara, jag kan ställa upp på att göra det åt dig!

              Hade runt juletid en jädrigt jobbig "propp" i ett öra... det tog nog en månad för den att försvinna helt.


              PS, Vad var det för skämt som var med i hipp hipp (ej live) om revaxör?
              Sanningen är störst, men EG-rätten har företräde
              eight-thirty res at Dorsia | Mister One Million | jag var där | Klauz!

              Kommentera


              • #22
                [citat=magnusfernstrom]Uj uj uj ... det är smärta, om det nu var så att du hade det under en flygfärd. Blev förkyld som satan i USA en gång, hemresan var en pina. När man skulle lyfta gjorde det ganska ont, men landningen var verkligen hemsk. Hela huvudet värkte och bihålorna likaså under den tiden de landar, vilket är ett tag.

                Var glad att du inte är ute och flyger, Dryden. [/citat]Bekräftas!

                Jag har aldrig haft så ont som när jag flög till London med en förkylning... 2½ timmes oavbruten pina...

                Som tur var så var planet näst intill tomt då vi flög precis innan jul, så jag låg på tvären i en egen stolsrad och blev ordentligt ompysslad av flygvärdinnorna.
                My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                Kommentera


                • #23
                  För mig brukar det släppa om jag tar nässpray och tryckutjämnar några gånger.
                  Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
                  Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

                  Kommentera


                  • #24
                    Hem från Paris hade jag en rejäl förkylning, ett dåligt plan som verkade ha problem med tryckutjämning. När vi cirkulerat runt Kastrup i säkert 20-30 timmar utan att få ladningstillstånd (kände som så länge, var säkert 5-6 minuter) låg jag och dunkade huvudet i stolen, bad min kompis slå på mig och bet mig i läppen för att det gjorde så fruktansvärt ont. Har ni sett the butterfly effect så var känslan ungefär så som han kände, kan jag tänka mig. Det riktigt knakade i hela huvudet.

                    Kommentera


                    • #25
                      [citat=magnusfernstrom]..., finns något som heter Nasonex som är som nässpray, som skall hjälpa speciellt för bihålorna, enligt farsan iallafall. Pröva det, det kanske kan gå. [/citat]Jag ska se vad jag hittar på Apoteket.
                      resebloggen # twitter # instagram

                      Kommentera


                      • #26
                        [citat=Okkido]Hem från Paris hade jag en rejäl förkylning, ett dåligt plan som verkade ha problem med tryckutjämning. När vi cirkulerat runt Kastrup i säkert 20-30 timmar utan att få ladningstillstånd (kände som så länge, var säkert 5-6 minuter) låg jag och dunkade huvudet i stolen, bad min kompis slå på mig och bet mig i läppen för att det gjorde så fruktansvärt ont. Har ni sett the butterfly effect så var känslan ungefär så som han kände, kan jag tänka mig. Det riktigt knakade i hela huvudet. [/citat] Det där kan inte vara speciellt kul. Syrran har problem med bihålorna/tajt näsgång eller vad man ska kalla det. Hon har aldrig åkt med ett flygplan utan att ha gråtit i smärta pga trycket i öronen. Jag minns som tur inte sist det gjorde ont för min del.
                        Carl / Digitalbyrå i Stockholm - Digital1

                        Kommentera


                        • #27
                          Än har det inte släppt och nu har det börjat värka lite lite i örat också. Vätska lär det garanterat vara där inne, när jag trycker på örat låter det nämligen likadant som efter ett bad då man fått vatten in i skallen.

                          Har inte varit på Apoteket än.
                          resebloggen # twitter # instagram

                          Kommentera


                          • #28
                            [citat=Dryden]Än har det inte släppt och nu har det börjat värka lite lite i örat också. Vätska lär det garanterat vara där inne, när jag trycker på örat låter det nämligen likadant som efter ett bad då man fått vatten in i skallen.

                            Har inte varit på Apoteket än. [/citat]Apoteket? Hörrödu, det är läge för dig att knalla till Vårdcentralen, helt klart.

                            Är det vätska i örat är nåt fel och jag skulle aldrig försöka vänta (värka?) ut det...
                            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

                            Kommentera


                            • #29
                              Jag kan meddela att locket nu har släppt sedan några dagar tillbaka. Nässprayen tror jag gjorde susen.
                              resebloggen # twitter # instagram

                              Kommentera


                              • #30
                                Revaxör gjorde susen

                                Fick lock i örat efter att ha duschat en morgon. Blev totalt lomhörd och trodde att det skulle släppa efter ett tag. Efter 2 dagar köpte jag revaxör och gjorde ett första försök utan resultat. Gjorde samma sak nästa dag med dåligt resultat. Tredje försöket gav resultat och ut kom det hur mycket vax som helst. Först små flagor och sen en stor klump. Vilken befrielse det var! Mitt tips är att man spolar örat länge med den medföljande gummiblåsan. Fortsätt även om det inte kommer ut något på ett tag. Jag fortsatte en lång stund och plötsligt började det hända saker och jag blev befriad från en propp som blockerat hörselgången.

                                Kommentera

                                Working...
                                X