Meddelande

Minska
No announcement yet.

Betala parkeringsbot

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Betala parkeringsbot

    Någon annan som har haft problem med att betala parkeringsböter genom internetbanken (Swedbank)?

    Har fått en parkeringsbot från Europark. Fyller jag i debiteringsnummer som OCR står det att jag har matat in ett felaktikgt OCR-nummer. Matar jag in det som meddelande står det att mottagaren kräver OCR-nummer.

    Och ja, jag kan prova att ringa dom, men dom har inte kvällsöppet.

  • #2
    carl_x skrev:
    Någon annan som har haft problem med att betala parkeringsböter genom internetbanken (Swedbank)?

    Har fått en parkeringsbot från Europark. Fyller jag i debiteringsnummer som OCR står det att jag har matat in ett felaktikgt OCR-nummer. Matar jag in det som meddelande står det att mottagaren kräver OCR-nummer.

    Och ja, jag kan prova att ringa dom, men dom har inte kvällsöppet.
    Parkera lite bättre så slipper du detta problemet
    Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

    Kommentera


    • #3
      Akerlundh skrev:
      Parkera lite bättre så slipper du detta problemet



      Det var ett tag sedan men jag har haft samma problem. Minns dock inte hur jag löste det! Men vill minnas att det är ganska vanligt problem, speciellt med parkeringsböter...
      » Dagene kommer én og én, ikke i bunter.

      ------------------
      www.rwmedia.se
      www.konsertfotograf.nu
      www.weddingphoto.nu
      www.tandemfoto.nu
      ------------------

      Kommentera


      • #4
        Akerlundh skrev:
        Parkera lite bättre så slipper du detta problemet
        Jag parkerade alldeles utmärkt, det var biljetten som var problemet.

        Kommentera


        • #5
          Akerlundh: Är du och din signatur inte riktigt kompisar eller?
          nolime.se
          nolime photo

          Kommentera


          • #6
            Sico skrev:
            Akerlundh: Är du och din signatur inte riktigt kompisar eller?
            Nej, vi är ovänner för tillfället..

            Men såg att vi inte va i caféet just nu trodde jag vi va, men ikke..
            Så nu få vi va lite seriösa.

            Jag har faktiskt inte en aning om detta problemet då jag inte fått någon P-bot..
            Lögnen är vackrare än sanningen, men framförallt roligare! Sökmotoroptimering

            Kommentera


            • #7
              Jag fick en p-bot här om veckan, den va tyvärr inga som helst problem med att betala
              nolime.se
              nolime photo

              Kommentera


              • #8
                Bara för korrekthetens skull, det är inte en bot ni har fått, utan en avgift för en parkeringsöverträdelse. Avgiften regleras i Lag (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering.
                Take your god and shove him

                Kommentera


                • #9
                  Pace skrev:
                  Bara för korrekthetens skull, det är inte en bot ni har fått, utan en avgift för en parkeringsöverträdelse. Avgiften regleras i Lag (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering.
                  Självklart.

                  Kommentera


                  • #10
                    [citat=Pace]
                    Bara för korrekthetens skull, det är inte en bot ni har fått, utan en avgift för en parkeringsöverträdelse.
                    [/citat]
                    Trams... Klart det är böter, kalla det vad man vill, men böter är det. Lika så är momsen skatt och a-kasseersättningen är bidrag. Sedan att de har andra fina ord och en massa folk försöker gör om det till något annat än vad det är...

                    - M
                    Vad är värst? Att jag har fördomar om folk, eller att de hela tiden infriar dem?

                    Kommentera


                    • #11
                      Gladh skrev:
                      [citat=Pace]
                      Bara för korrekthetens skull, det är inte en bot ni har fått, utan en avgift för en parkeringsöverträdelse.
                      [/citat]
                      Trams... Klart det är böter, kalla det vad man vill, men böter är det. Lika så är momsen skatt och a-kasseersättningen är bidrag. Sedan att de har andra fina ord och en massa folk försöker gör om det till något annat än vad det är...
                      Ja, för fan. Typiskt trams. Alla utgifter är bara varianter på böter eller stöld. Men alltid är det nån som ska visa sig på styva linan och visa att det finns små, viktiga nyanser.




                      <sarkasm />

                      PS: Förresten är momsen en skatt, så du behöver inte låtsas. "Mervärdesomsättningsskatt" tror jag det ursprungliga termen lyder.
                      Med vänlig hälsning från
                      Danne
                      ------
                      Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
                      Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
                      Våga Vägra
                      FaceBook

                      Kommentera


                      • #12
                        Gladh skrev:
                        Trams... Klart det är böter, kalla det vad man vill, men böter är det. Lika så är momsen skatt och a-kasseersättningen är bidrag. Sedan att de har andra fina ord och en massa folk försöker gör om det till något annat än vad det är...
                        Vem har sagt att moms (mervärdesomsättningsskatt / mervärdesskatt) inte är en skatt? Är det något som är tramsigt så är det ditt inlägg.

                        Kommentera


                        • #13
                          Funkar det inte via plusgirot så kolla om det finns ett bankgiro. Hade problem med en räkning till Sydsvenskan och dess ocrnummer, fick tipset att betala via bankgirot och det funkade.
                          // Nicro

                          En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

                          www.nicrobild.se www.nicro.se

                          Kommentera


                          • #14
                            Har fått parkeringsböter fem gånger, fyra gånger stod jag på min hyrplats och en gång parkerade jag på sidan bara för någon hade ställt sig på min plats. Fast alla blev avskrivna av hyresvärden så jag har aldrig betalat någon.

                            Kommentera


                            • #15
                              [citat=DanneV]
                              PS: Förresten är momsen en skatt, så du behöver inte låtsas. "Mervärdesomsättningsskatt" tror jag det ursprungliga termen lyder.
                              [/citat]
                              Just det det är en skatt, även om man idagligt tal säger moms och inte "mervärdesomsättningsskatt". Det finns givetviss en mening med att man i dagligt tal inte vill att folk skall använda ord som böter, skatt och bidrag utan då är det bättre med avgifter, moms och ersättningar, eftersom de orden inte "Klingar" riktigt lika illa, men det är ju lite off-topic, så jag tar inte upp det mer.

                              - M
                              Vad är värst? Att jag har fördomar om folk, eller att de hela tiden infriar dem?

                              Kommentera

                              Working...
                              X