Exakt när är tävlingen?
Göteborgsvarvet
Collapse
X
-
-
Göteborgsvarvet är lördagen den 17 maj med start vid Slottskogsvallen (Frölundaborg) klockan 15. Sedan matas de olika startgrupperna iväg under drygt en timme och ungefär samtidigt som sista startgruppen går iväg så går vinnaren i mål inne på Slottskogsvallen.Comment
-
Jaha då var det bara en vecka kvar, dags att börja ta det lite lugnare.
Iof så har denna veckan varit för lugn, skall springa en stafett i morgon på 6,2 km sen får man väl ta ett långpass på Måndag och någon lätt löpning framåt slutet på veckan så är man laddad.
Nu är det bara vädret som kan ställa till det, men man får väl hoppas på soligt och det är nog inte helt otroligt, fint väder är på ingående.
[citat=Qimen]Syn bara att loppet går i Göteborg[/citat]
Helsingborg - Göteborg kör du väl över dagen. Om du nu bor där enligt din profil."Winning is the science to be totally prepared"Comment
-
Jag har nu lyckats utmana far till nästa års Göteborgsvarv... frågan är om jag har muckat eller inte då...Comment
-
Dåså! Några ynka dagar kvar och jag känner mig inte i någon vidare form. Hade halsont i helgen och är fortfarande lite förkyld men jag arbetar på att bli helt frisk. Dock, jag hade ju tänkt att kuta några sista gånger men det kan jag ju bara fetglömma tyvärr.
Jag har ganska dåligt samvete för att jag inte har tränat mer och lär nog vara överglad om jag hamnar under 2h.
Comment
-
Prognosen säjer väl fortfarande 14 grader och mulet. Blir det så kommer jag nog att ha löparbyxor och keps
Blir det regn så kommer nog jackan på också, men det får vi inte hoppas men det svalkar iaf.
"Winning is the science to be totally prepared"Comment
-
[citat=Aftonbladet.se]Lördag 17 Maj: Efterhand ökad molnighet men uppehållsväder.[/citat]Det kanske blir långbrallor trots allt då. Eller ska man satsa hårt och köra i shorts? Risken finns ju att man fryser ihjäl.Comment
-
[citat=Dryden][citat=Aftonbladet.se]Lördag 17 Maj: Efterhand ökad molnighet men uppehållsväder.[/citat]Det kanske blir långbrallor trots allt då. Eller ska man satsa hårt och köra i shorts? Risken finns ju att man fryser ihjäl. [/citat]
Frysa ihjäl
Spring fortare
"Winning is the science to be totally prepared"Comment
-
[citat=JaktJanne][citat=Dryden][citat=Aftonbladet.se]Lördag 17 Maj: Efterhand ökad molnighet men uppehållsväder.[/citat]Det kanske blir långbrallor trots allt då. Eller ska man satsa hårt och köra i shorts? Risken finns ju att man fryser ihjäl. [/citat]
Frysa ihjäl
Spring fortare
[/citat].
Jag har råkat på en förkylning så helt plötsligt är min medverkan inte ens säker. Jag siktar såklart på att ställa upp men jag kan inte lova något längre. Typiskt, har inte varit sjuk (mer än småförkylningar) under hela våren och så åker man på en rejäl förkylning nu. Man blir så förbaskat irriterad.
Hur det än blir så är jag i Göteborgt på lördag men jag ger mig inte; jag gör allt för att friskna till!Comment
-
[citat]jag gör allt för att friskna till![/citat]
Det låter kanon! Kämpa på! Du klarar det lätt!!
Jag har inte heller sprungit alls mycket, speciellt inte det senaste, men min fot gör ont och benen känns jättesega. Hur som helst skall jag ge mig ut idag och hoppas att benen skall lätta
[citat]
Långbyxor eller kortbyxor?
Mössa och vantar?
T-shirt eller regnjacka?[/citat]
Kortbyxor och T-shirt. Det är det enda som gäller. Man springer sig varm och oavsett om det regnar eller inte så är det helt klart de bästa kläderna att springa i. Man är lättare och det blir inte lika varmt kring benen.
Glöm inte att äta och dricka ordentligt nu före loppet! Det är viktigare än man tror
Comment
-
Hur långt ska det löpas? 1 mil?
Ät mellan 1-2h innan så ska ni nog inte få kramp. Drick gärna direkt innan, men endast vatten (eller någon form av energidryck) och i små mängder. Ett tips är att hålla något i handen som man klämmer på hårt under hela loppet. T.ex. Nyckelknippa eller en fin sten. Det gör så att risken för kramp minskar..
Lycka till grabbs!Comment
-
2,1 mil ungefär (ett halvt maraton) är det som skall springas.
Tack!Comment
Oderland
Collapse
Comment