:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggOkej, Lyons utträde var väl inte helt oväntat, men verkligen sättet de gjorde det på. Vad tänker lagkaptenen med när han snackar (eller rättare sagt applåderar) sig till ett andra gult när laget ligger under och måste satsa satan framåt? :q
Jag har börjat vänja mig vid min nya tradition när det gäller sportsändningar producerade av Viasat i alla fall, så snart domaren blåser i pipan - stäng av tvn! Så skönt att slippa hönsgården i studion... :e
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
:stefan: skrev:
Okej, Lyons utträde var väl inte helt oväntat, men verkligen sättet de gjorde det på. Vad tänker lagkaptenen med när han snackar (eller rättare sagt applåderar) sig till ett andra gult när laget ligger under och måste satsa satan framåt? :q
Han är nog inte så poppis idag. Men å andra sidan - dom var ju totalt underlägsna och det hade inte spelat nån roll om han varit kvar.
:stefan: skrev:
Jag har börjat vänja mig vid min nya tradition när det gäller sportsändningar producerade av Viasat i alla fall, så snart domaren blåser i pipan - stäng av tvn! Så skönt att slippa hönsgården i studion... :e
Jag har, vad jag minns, aldrig lyssnat på just dom, och lyssnar sällan på mellansnack öht (mer än t.ex. Glenn Strömberg). Men jag är oerhört fascinerad av det där jättestora och kolossalt skitfula bordet dom har i studion. Herregud, vilken skapelse!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggNär mellansnacket är i rätt händer är det helt klart intressant. Det är därför man "mjutar" CL-snacket på Viasat.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggVoj, voj. Barca-Inter, hittills spel mot ett mål. Å Zlatan tar för sig bra. Kul! Å helvetes spännande!
Red: Smäcken som Chivu i Inter har på sig är schysst! Är det en hjälm?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägghum. man ser ju inte direkt fram emot finalen med förväntan om gudomligt vacker fotboll. Oväntad fnal, men ändå lite antiklimax. Vtefan vad jag ska tycka. Oavsett vilket gör ju barca bort sig totalt i båda matcherna. De skapar knappt ett skit, zlatan är mer anonym än en grästuva, alla står still och spelar bollen i en ring, inga löpningar, inga djupledsspel, inga instickare av messi, inga skott. Och ändå 11 mot 10 i 60 minuter!! Herregud vad uselt av barca.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggUsch, sämsta som hände var utvisningen på Motta, sen var det bara italienskt betongförsvar från Inters sida. Tvi vale. :l
/red
Håller med Legis, jag satt och svor efter djupledslöpningar mest hela tiden. Barca trillade boll med onetouch, men det var på stillastående spelare hela tiden. Då blir inga barn gjorda.
Danne V skrev:
Red: Smäcken som Chivu i Inter har på sig är schysst! Är det en hjälm?
Japp, han spräckte skallen för en tid sen, så han har mössa, precis som Cech. ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggJag tycker det är rätt skönt att Barca åkte, som legis säger så skapade de ju inte nämnvärt mycket. Sidledsbollar vinner man inte jättemycket på. Inter skapade i och för sig inte något alls men med en man mer i en timme borde man ju åstadkommit något bättre. En liten fråga befogad; var det offside på målet eller upphävde Inter-backen närmast assisterande allt? Fick ingen klarhet i det.
Men den största frågan är ju nu då; ska Zlatan återförenas med sina forna kamrater i Inter nästa säsong? :e
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Dryden skrev:
En liten fråga befogad; var det offside på målet eller upphävde Inter-backen närmast assisterande allt? Fick ingen klarhet i det.
Jag tror de upphävde, de bägge bakersta Interbackarna stod i linje med kameran så det såg ut som om han var offside, men de stod inte i linje med assisterande domaren som ju inte rev upp flaggan. Korrekt godkänt sätter jag mina slantar på.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggDåså. Tack för klargörandet.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggÄr det så här man ser ut när man har fått en kraftig smäll i ansiktet och vrider sig i plågor? :birp
Kolla matchsammandraget så syns det tydligt i bild hur han kikar av läget innan han vrider sig vidare i sina fruktansvärda plågor.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article7039523.ab
Påminner nästan lite om Rooney mot City för några veckor sedan, som fick en liten smäll på vaden. Han låg några sekunder och vred sig i smärtor tills det att domaren plockade upp det gula kortet och varnade City-spelaren, då for han upp med en jävla fart. :e
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJag lade märke till ovan live. Det var så uppenbart. Man ser ju att Motta inte ens tittar bakåt, han sätter bak en hand som alla gör i samma läge. Han råkar bara ha den lite för högt. Frispark ja, utvisning (ett till gult) nej. Om Motta inte redan haft ett gult kort så kanske gult. Man får ju väga in omständigheterna i bedömningen. Det är trots allt semifinal i världens mest prestigefyllda klubblagsevanemang. Vissa anser det till och med vara större än VM och ännu fler EM.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggVad gäller gula så hade garanterat keepern fått ett gult till - om inte Motta redan blivit utvisad. Jävlar vilket maskande, även långt efter att han blev varnad i första...
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggOtroligt att ett bollinnehav på 69 vs 31 kan ge förlust med 0 - 2!
Kul att se att fotboll kan spelas med List och Lust. Värdigt.
Nnisse77Medlem sedan maj 20108 inlägg Tror ni någonsin att Zlatan kommer att vinna champions leauge? Det är rätt fantastiskt hur en klubb kan sälja en Zlatan och köpa in flera stycken nya Zlatan för samma peng. Inter hade INTE vunnit Champions Leauge om Zlatan stannat kvar i klubben hans prislapp var helt enkelt för stor och han prisade ut sig. Så snart han försvann hade Mourinho råd med precis det han ville ha. En ruskigt smart tränare mao
Det här var nog den tråkigaste CL matchen under hela säsongen. Sen blev det ju inte bättre av att dom smutsiga italienarna vann.. Skandalinsats av domaren som missade flera solklara saker.. Det är så jäkla tråkigt att kolla på fotboll med Italienska lag, som bara ramlar omkull för minsta lilla och som dessutom alltid verkar ha domaren på sin sida... Visst spelade B.M. lite lojt mot slutet, men tråkigt att se ändå...
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggRobben är ju en rätt go filmare han också ska väl tilläggas.
Jo, visst det kan jag hålla med om. Nu håller jag inte på något av finallagen i vanliga fall men just igår ville jag hellre se B.M. som vinnare eftersom det enda Italienare gör är att förstöra fotbollen. Jag tyckte att Inter hade med sig domaren i princip varje situation, hur kunde han t.ex. missa den alldeles solklara straffen när det var hands i straffområdet? Det var två sådana situationer (där den första var tveksam medan den andra var solklar) som hade kunnat ge B.M. två straffar, men nu fick dom inte någon av dom. Tråkigt att se.. vilket land var förresten domarna ifrån?
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggWebb är från England och en av de bättre domarna i Premier League om du frågar mig.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Howard_Webb
Kan inte uttala mig om specifika situationer i matchen, jag följde den bara med ett öga men jag såg Robbens dyk i första halvlek i alla fall.
Ahopp, då var han köpt eller blind när det väl gällde... Men av någon anledning är det alltid så när ett Italienskt lag är med...
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggDe e ju bara att gratulera Inter till trippeln.