karlj87Medlem sedan mars 2004662 inlägg
Lasp skrev:
Underbara bilder karlj87. Detta är ett skönt vintrigt landskap. Man måste inte ha en kamera får många tiotusental.
Vad är det för röd skylt i högerkanten på bild 1?
Bättre att svara sent än aldrig. Den röda skylten som syns på första bilden är nån slags laserreflektor för övningsskjutning med laser för militärt ändamål. Helt enkelt så att man övar med laser istället för kulor...
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
karlj87 skrev:
Bättre att svara sent än aldrig. Den röda skylten som syns på första bilden är nån slags laserreflektor för övningsskjutning med laser för militärt ändamål. Helt enkelt så att man övar med laser istället för kulor...
Aha, du var uppe kring Saab Training Systems i Petersberg och rastade kameran? :i
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
phazer23 skrev:
Ja bilden e kass tekniskt och utseendemässigt men jag gillar den :OO
Ser ut lite som ett korallrev med en lysfisk som lockar byten. :) Snyggt!
karlj87Medlem sedan mars 2004662 inlägg
:stefan: skrev:
Aha, du var uppe kring Saab Training Systems i Petersberg och rastade kameran? :i
Stämmer bra! Blanda inte ihop korten bara! ;) Det heter Stensholm och inte Petersberg. :p
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
karlj87 skrev:
Stämmer bra! Blanda inte ihop korten bara! ;) Det heter Stensholm och inte Petersberg. :p
Jaaa, just det! Satt och funderade på vad området hette, Petersberg är ju vid vägen ner mot Huskvarna... Men jag får skylla på att det gott och väl är fem år sen jag körde Hemglass där. :e
Pphazer23Medlem sedan feb. 2001256 inlägg Mer vinter på bild.. Man känner nästan hur kallt det är
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggDet är beklagligt Dryden, men det är långt emellan. Så en omplantering till en adekvat kruka hade kunnat förhindra detta. Måste alltså ses som omvårdnadsolycka istället för arbetsplatsolycka. Ledningen borde vara ansvarig!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggLedningen har gått... under jorden?
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg
Dryden skrev:
Ledningen har gått... under jorden?
Kanske bara var ett dåligt försök att jorda lampan?
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inläggRävkontakt
Fick sällskap av en orädd, hungrig räv på väg hem från jobbet ikväll. Tyvärr är det omöjligt att fota bra med en autofokusvägrande kamera och stelfrusna fingrar, så bilderna blev usla. Men jag stod två meter ifrån medan den hoppade efter möss i snön och det var en mäktig upplevelse! :)
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Var ute å gick på Riddarfjärden häromdagen .. vackert så det förslår!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggSådär, dagens skörd från makrorundan runt kvarteren. -15°C, klarblå himmel och vindstilla.
Tillägg: resterande, som inte fick plats här, hittar ni här.
SSharkieMedlem sedan okt. 20031 000 inlägg
Dryden skrev:
Sådär, dagens skörd från makrorundan runt kvarteren. -15°C, klarblå himmel och vindstilla.
Tillägg: resterande, som inte fick plats här, hittar ni här.
Sista är ju urtvättad! :D (klockren)
Måste ju passa på att bidra med nåt själv också, håll till godo!
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg En bild från ett fotojobb tidigare idag! :)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggRambo
Gick igenom min backup av gamla skivor. Hittade denna finfina lumpenbild :bire
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inlägg
Danny skrev:
Gick igenom min backup av gamla skivor. Hittade denna finfina lumpenbild :bire
Angående filnamnet: det blir inte Rambo utan 5 meter ammunitionsband. ;)
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Tagen i mellandagarna, tillfixad igår.
Enbart ljus som fanns till hands, dvs skyltfönsterbelysning.
ISO 1600 och 50/1.8 på en D300 funkar rätt bra ändå :)