Nokia N97!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.Cheraghi
    Medlem
    • 2001-07-27
    • 3362

Nokia N97!

Efter att min SE K850i kastade in handduken efter drygt 1 år bestämde jag mig för att aldrig mer köpa en telefon för dyra tusenlappar! Sagt och gjort köpte jag mig tidigt i somras en SE J132, som kostade mig 299kr inkl kontantkort i butik! Schysst tänkte jag Tills jag insåg vad det var man egentligen betalar för

Så idag fick jag nog, och rätt impulsivt köpte mig en Nokia N97 med 32Gb internt minne stod i valet och kvalet mellan denna och Xperia, men jag upplevde windowsbaserade Xperia som slö jämnfört med denna!

Har inte hunnit testa den särskillt mycket, men QWERTY tangentbordet är en fröjd och hela konstruktionen känns gedigen! Och nu hoppas jag innerligen att den håller mer än ett år! Haha.

Någon annan här på forumet som har en N97? Tips? Buggar osv!
    The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
  • max102
    Avstängd
    • 2008-08-27
    • 31

toppen

Comment

• Illius
      Medlem
      • 2009-08-13
      • 41

har en N82 som ja köpte förra sommarn =) måste säga att ja kan tänka mig att köpa en ny sån om den skulle gå sönder, antar dessutom att alla nokia N-serietelefoner är så sköna lr?
      /Illius.se

Comment

• sgtpepper
        Medlem
        • 2000-04-30
        • 5524

Originally posted by M.Cheraghi
        Någon annan här på forumet som har en N97? Tips? Buggar osv!
        Jag har ingen, men jag har haft en Xperia och jag kan inte tänka mig att du inte gjorde rätt val. Xperian har säkert bra teknik, men användargränssnittet och operativet suuuuuuuger. Fyfan vad jag hatade den telefonen. Så grattis till Nokian!

Comment

• M.Cheraghi
          Medlem
          • 2001-07-27
          • 3362

Efter några dagars användade är jag fortfarande nöjd med telefonen!
          De inbyggda högtalarna spelar både högt och bra, w-lanet gör sig definitivt rätt i soffan när man kollar på TV!

kamerans blixt (LED-blixt) gör väl kanske inte susen, men för att vara en mobilkamera så tycker jag ändå att Zeisoptiken levererar okej bilder!

FM-sändaren fungerar, men telefonen måste vara max 40cm från antenn för att det ska bli ett rent ljud, nu har jag ingen erfarenhet av FM-sändare i övrigt så jag vet inte hur dessa ter sig! Men jag hade iallafall förväntat mig upp till ett par meters räckvidd iaf!

Tangentbordets knapapr kan kännas små i början, men när man väl har använt det ett tag så komemr man igång! Det tråkiga är dock att ÅÄÖ måste shiftas fram, finns inte som egna tangenter!

Pekskärmen trevlig och reagerar snabbt och exakt! man fick vid köp med ett penna, som dessvärre inte går att trycka in och gömma i telefonen på något vis, utan får hänga och dingla i ett snöre. (Läs: får ligga kvar i kartongen)

Nu har N97-mini kommit, samma telefon, fast mindre dimensionen och en extra knapp för att dela med sig på facebook!? Hur som helst kan jag definitivt rekomendera Nokia N97!
          The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

Comment

• M.Cheraghi
            Medlem
            • 2001-07-27
            • 3362

En tråkig sak är dock att musik överförd via blåtand till rätt folder inte registreras i musikbiblioteket utan finns på telefonens "masslagringsenhet".
            På samma sätt som att telefonen måste vara i media överförings läge vid USB anslutning för att musikbiblioteket uppdateras. Både i PC suite och Masslagringsläge så sparas låten bara ner på disken/minnet.

Kanske finns något som råder bot på detta? Vem vet!

10-4 over and out!

Comment

• max102
              Avstängd
              • 2008-08-27
              • 31

vad är det här vad handlar inlägget om fattar inte vad det här inlägget handlar om

Comment

Working...