webForumDet fria alternativet

Hur ser era skrivbord ut?

Småprat

405 svar · 46 148 visningar · startad av casca · sida 20 av 21

Frågan, av casca

Eftersom det är så oerhört intressant så startade jag denna tråd. :e Så här ser iaf mitt ut. §jr \------------------ "Jag vill ju vara så där tuff och originell som alla andra"

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

muskot skrev:

Tycker snarare att det ser ut som Songbird.

Jag kollade i dockan. Men Songbird verkar ju intressant. :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Fel, fel och fel... ;)

Melea skrev:

Vad är det för program du har till höger om iTunes?

Spotify.

Medlem sedan dec. 2006382 inlägg

För att bara lägga mig i har Spotify varit lanserat nu ett tag.
Har varit med och betatestat det. Grymt bra!

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Dags att riva upp denna gamla tråden med en julstämningsbild! :)

Mac-desktop.png
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ja, och jag måste ju posta mitt nya skrivbord, som från och med idag pryds av en egenfotad bild från Tänndalen.

drydendesktop.png
Medlem sedan dec. 2006382 inlägg

Inte det minsta julstämning, men ändå. :P

desktop081210.jpg
Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Kriko skrev:

Inte det minsta julstämning, men ändå. :P

snyggt, ändå. Vad är det för något du kör för att få det på det där viset?? (explorer-ersättare). Såg ju rätt praktiskt ut.

Nytt skrivbordsunderlägg. Jag har ena skärmen vriden 90 grader också. Skitbra!

skrivbord081212.jpg

Ubuntu

Danny skrev:

snyggt, ändå. Vad är det för något du kör för att få det på det där viset?? (explorer-ersättare). Såg ju rätt praktiskt ut.

det liknar Gnome en del tycker jag :)

Installerade Ubuntu idag, då blev det sådär praktiskt ;)

skrivbord_081213.jpg

Linux med Windows

...måste bara visa nåt riktigt ballt. Idag fixade jag så jag kunde starta min XP-partition från Linux (från rå-partition). Det funkade bra när man väl fick till det. Se första bilden.

Andra bilden, där kör jag XP i Unity-läge vilket gömmer Windows explorer och visar bara öppna program. Det var riktigt häftigt! Har inte provat Unity förut, måste vara en ny funktion.

skrivbord_081213_dual.jpgskrivbord_081213_unity.jpg
Medlem sedan apr. 2006409 inlägg

Här är mitt skrivbord. Ganska enkelt kanske, men jag gillar det.

dump_skrivbord.jpg
Medlem sedan apr. 2006409 inlägg

Danny skrev:

...måste bara visa nåt riktigt ballt. Idag fixade jag så jag kunde starta min XP-partition från Linux (från rå-partition). Det funkade bra när man väl fick till det. Se första bilden.

Andra bilden, där kör jag XP i Unity-läge vilket gömmer Windows explorer och visar bara öppna program. Det var riktigt häftigt! Har inte provat Unity förut, måste vara en ny funktion.

Jag vet inte vad ubuntu har för valmöjligheter, men min linux-dist låter mig köra med mac-skal/skrivbordsfunktioner. Det har lurat ett par mac-användare när de suttit vid min dator. Och det är ju förstås jättekul att lura macanvändare. :OO Det enda som tydligen var fel var antalet knappar på min mus. :bla

När jag väl laddat hem skiten visade det sig naturligtvis att det krävdes ett 3d-kort, men jag fick ett 3d-kort av en kompis dagarna efter att jag hittat mac-skalet. Linux har ju som bekant drösvis av 3d-trix man kan köra med, ja i alla fall den distribution jag kör. Fast i ärlighetens namn, de flesta är bara jobbiga. De enda jag själv har behållning av är kub-skrivbord, genomskinlighet och skrivbordsöversikten som du har exempel på.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Såhär ser min desktop ut, jag kört dubbla skärmar.

desktop.jpg

überfuzz: lura mac-användare! Haha, det lät kul! Ville dem ha bara en knapp på musen då eller!? :) Jo det finns en massa kul finesser, jag tycker det räcker med två skrivbord, annars samlar man på sig en massa fönster i onödan bara :) Tänk dig om man skulle ha massor med skrivbord och sedan browsa dem som man gör i Piclens!? :e

Quid: stilrent värre! :) eller är det massa ikoner under chatten kanske :)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Nej, där är det tomt :L

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Danny skrev:

Du vet att du kan köra KDE parallellt va? Om du gillade mitt desktop alltså.

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Dags att dra upp den här tråden igen, ny bakgrundsbild sedan ett tag tillbaka :)

desktop090210.png
Medlem sedan feb. 20091 inlägg

http://www.liberate.se/Picture_1.png

Mac OS X 10.5.6.
Datumet och uptime visas med programmet Geektool.
MSN via Adium.

Såhär ser det ut på datorn jag fixade i helgen, icke-grafiskt! :)
http://www.webforum.nu/attachment.php?attachmentid=19912&d=1234473094

Medlem sedan feb. 200287 inlägg

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)