Oddsen verkar inte hålla med oss när det gäller hur bra det ska gå för Sverige: http://www.aftonbladet.se/spel/article1378494.ab
EM-slutspel 2008
400 svar · 17 568 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 21
Frågan, av Danne V
Dags att gå från kval-tråd till slutspelstråd.. Lottning i 11.30 i TV4. Nån särskild önskelottning? (Här är deltagande lag: <http://www.uefa.com/competitions/euro/teams/index.html> Man blir faktiskt ganska impad över att Sverige är med i den samlingen... (y) )
Läs frågan i sin helhet →altack skrev:
Oddsen verkar inte hålla med oss när det gäller hur bra det ska gå för Sverige: http://www.aftonbladet.se/spel/article1378494.ab
Bah!
Det är 6 månader kvar. Lagrell och Lagerbäck har odlat fram kloner av Brolin, Roland Nilsson, Thern och Schwarz i jätteprovrör i källaren på Råsunda som ska vara klara då. Å Henke gör comeback.... :)
Ja, för att plocka fram nya talanger som kan spela axla de tunga rollerna framåt 2010 och 2012 känns ju bara onödigt. :P ;)
Danne V skrev:
... om Lagerbäck skolar om Zlatan (ständigt denne Zlatan) till framspelare och en slags släpande forward eller offensiv mittfältare...
Zlatan behöver inte skolas om för att bli framspelare. Kolla bara på hans två assist i matchen mot Fiorentina. :o
Web-Tor skrev:
Zlatan behöver inte skolas om för att bli framspelare. Kolla bara på hans två assist i matchen mot Fiorentina. :o
Nej, jag menade inte "skola om". Det var korkat uttryckt, medges.
Jag menade att Zlatan borde bli placerad längre bak, i en framspelande position, istället för att vara målgörare. Nån slags 4-4-1-1 eller kanske t.o.m. 4-3-1-2 där han är "1".
Just exakt för att han är så jäkla skicklig på framspelningar. Skälet är ju att man nog kan anta att de olika EM-lagens backlinjer är så skickliga att dom inte kommer att släppa fram många passningar till honom om han är längst fram. Det behövs någon av hans egen kaliber för att låsa upp försvaren genom smarta löpbollar och skarvningar till en eller två andra strikers.
Båda passningarna mot Fiorentina var ju fantastiska, liksom hela hans match.
Danne V skrev:
Nej, jag menade inte "skola om". Det var korkat uttryckt, medges.
Jag menade att Zlatan borde bli placerad längre bak, i en framspelande position, istället för att vara målgörare. Nån slags 4-4-1-1 eller kanske t.o.m. 4-3-1-2 där han är "1".Just exakt för att han är så jäkla skicklig på framspelningar. Skälet är ju att man nog kan anta att de olika EM-lagens backlinjer är så skickliga att dom inte kommer att släppa fram många passningar till honom om han är längst fram. Det behövs någon av hans egen kaliber för att låsa upp försvaren genom smarta löpbollar och skarvningar till en eller två andra strikers.
Båda passningarna mot Fiorentina var ju fantastiska, liksom hela hans match.
Visst, Zlatan är en fantasisk framspelare på det sätt du förklarar. Men han är också en av världens bästa spelare på att hålla undan sin back och möta bollen med ryggen mot målet för att läga upp till mittfältare som skjuter eller passar vidare. Zlatan är väldigt komplett, antagligen det som gör honom så bra.
Ode skrev:
Visst, Zlatan är en fantasisk framspelare på det sätt du förklarar. Men han är också en av världens bästa spelare på att hålla undan sin back och möta bollen med ryggen mot målet för att läga upp till mittfältare som skjuter eller passar vidare. Zlatan är väldigt komplett, antagligen det som gör honom så bra.
Visst. Ett skäl till att han inte ska vara allra längst fram, utan nånstans mellan mittfält och spetsforward(s) tycker jag.
Hehehe..http://www.expressen.se/sport/fotboll/em/1.951823/gor-zlatan-till-slapande-forward
Gissa vem som är signaturen "Sagittarius"? Snart ringer dom väl från förbundet. :e
Grattis alla ComHem-kunder - ni/vi kommer inte att kunna följa EM i HD. Och så gick det alltså med deras HD-satsning... :OO
Passar på att damma av tråden och presenterar sommarens mest realistiska leksak.
Cristiano Ronaldo Toy :e
Winterlord skrev:
Passar på att damma av tråden och presenterar sommarens mest realistiska leksak.
Cristiano Ronaldo Toy :e
Haha... tyvärr inte utan orsak.
Fantastiskt "genrep" av Isaksson idag. Bara åtta insläppta... :OO
Även om inte målen var Isakssons fel så är det inte bra för självförtroendet. :l
Spoiler: Spanien tar hem EM08.
Winterlord skrev:
Jag har hävdat tidigare, och hävdar fortfarande, att Rami Shaaban är ett bättre alternativ än Isaksson. Framför allt efter den gångna säsongen. Seriöst, hellre en målvakt som (verkligen) lirar i Allsvenskan än någon som värmer "tredje bänken" i PL. :l Skulle t.o.m hellre plocka in Eddie.
Med tanke på att Rami är bänkad i allsvenskan, så kanske han inte är något vidare alternativ. Hellre en bänkad målvakt i premier league än en bänkad målvakt i allsvenskan. Isaksson är och förblir en bättre burväktare än Shaaban.
Kim skrev:
Med tanke på att Rami är bänkad i allsvenskan, så kanske han inte är något vidare alternativ.
Men med tanke på hur "Poppen" spelat dem senaste tiden så är det kanske inte heller så konstigt. Tycker att det är bra att även "etablerade" målvakter får slåss om förstaplatsen genom att bevisa sin form. När Isaksson var i det senast minns jag dock knappt...
Kim skrev:
Isaksson är och förblir en bättre burväktare än Shaaban.
Gamla meriter...
Jag säger inte att Rami är en bättre målvakt än vad Isaksson någonsin har varit. Men "Isak" är inte det bästa valet i nuläget.
valiman skrev:
Spoiler: Spanien tar hem EM08.
Spanien tar hem alla turnéringar i förhandssnacket. Statistiken säger dock något annat. I EM-sammanhang har de varit på pallen två gånger, senast med ett silver - 1984 (plus ett guld på hemmaplan 1964). I VM får vi gå tillbaka ända till 1950 för att hitta dem på en fjärdeplats...
Att välja Isaksson eller Shaaban är som valet mellan Pest och Kolera just nu. Igen har det där naturliga självförtroendet som en målvakt behöver. :l
Nä, ska man ta målvakter som det går bra för borde det bli Nicklas Bergh i AIK, han har inte släppt in ett spelmål på fyra matcher. Men det är klart, han är ju inte över 30 och då är det ju inte intressant för Lagerbäck... :OO ;)