Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hur dela filer filer mellan mac OX X Leopard och Windows XP med en Linksys WRT54GL?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur dela filer filer mellan mac OX X Leopard och Windows XP med en Linksys WRT54GL?

    Har en Linksys WRT54GL och vill nu komma åt filerna på min PC med Windows XP på min macbook med mac OS X Leopard genom mitt trådlösa nätverk. Har konfigurerat ett hemnätverk i Windows XP och delat ut en mapp men har ingen aning hur jag ska göra i min mac, var skriver man in arbetsgrupp etc? Någon som vill göra en liten guide hur jag lättat delar filer trådlöst mellan mina datorer ?
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

    Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

  • #2
    Fan vad du härmas.

    Jag fick iBooken att öppna för XP relativt enkelt, men att få XP att begripa att den skulle släppa in iBooken var fanimej omöjligt.
    Återigen blev det en fullösning för mig, jag hade redan en ftpserver rullandes på Windowsburken och med Fetch i MacOS X gick det galant att skyffla filer.

    En alternativlösning så god som någon, även om det inte blev på "rätt" sätt.
    My motor is stalled but my wheels are still spinning.

    Kommentera


    • #3
      På Macen måste du först och främst aktivera SMB.

      System Preferences > Sharing > File Sharing > Options > Share files and printers using SMB

      För att ändra arbetsgrupp:

      System Preferences > Network > AirPort > Advanced > WINS > Workgroup
      Break a rule!

      Kommentera

      Working...
      X