Meddelande

Minska
No announcement yet.

Skaffa id-kort

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skaffa id-kort

    Vart ska man vända sig när man vill skaffa id-kort idag, när posten är avvecklad??

  • #2
    Banken har jag för mig fixxar sånt också

    Kommentera


    • #3
      jupp precis som cmk sa så kan banken fixa det också... Jag använder föreningsparkbanken där var det gratis och tog någon vecka att få det om minnet inte sviker mig.
      "Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken."

      Kommentera


      • #4
        Ok... Tackar för upplysningen.

        Kommentera


        • #5
          Jag fixade nytt från Föreningssparbanken just för att de var billigast. Det kostade runt 125 kr har jag för mig, var i början av förra sommaren och det tar upp till 4 veckor.

          Jag läste på ett annat ställe att man kunde skaffa ett id-kort från Norge också, och på de norska id-korten kan man även ha sitt bankkort, kanske värt att kolla upp?

          Kommentera


          • #6
            [citat=Okkido]Jag läste på ett annat ställe att man kunde skaffa ett id-kort från Norge också, och på de norska id-korten kan man även ha sitt bankkort, kanske värt att kolla upp? [/citat]När jag jobbade i Norge så var man tvungen att ha konto i norsk bank, detta för att få ut lönen (annars drog de 50% istället för17%). För att komma till sak: Har man norskt id så får man öppna konto i Norge och med det kan man få kontokort och på de är det alltid leg på baksidan, undantag kan vara vissa kreditkort. Men regeln för att få norskt kreditkort är att man ska vara skriven i Norge oh då försvann fördelen med att ha den låga skatt man hade som arbetande utlänning i Norge. Så ligger det till med kort i Norge. Detta ska sägas att de var mellan åren 2000-2002 men jag tror inte det har ändrat sig så mycket!
            » Dagene kommer én og én, ikke i bunter.

            ------------------
            www.rwmedia.se
            www.konsertfotograf.nu
            www.weddingphoto.nu
            www.tandemfoto.nu
            ------------------

            Kommentera


            • #7
              [citat=Okkido]Jag fixade nytt från Föreningssparbanken just för att de var billigast. Det kostade runt 125 kr har jag för mig, var i början av förra sommaren och det tar upp till 4 veckor.

              Jag läste på ett annat ställe att man kunde skaffa ett id-kort från Norge också, och på de norska id-korten kan man även ha sitt bankkort, kanske värt att kolla upp? [/citat]

              Okaj okaj, jag behövde inte betala något alls... Kanske bara för jag är så sött
              "Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken."

              Kommentera


              • #8
                sött? Har du legat i socker eller?

                Kommentera


                • #9
                  Josef: Om man är under 16 får man gratis Leg. från Nordea i samband med öppnandet av ett nytt personkonto (om också är gratis)..

                  Kommentera


                  • #10
                    Om jag får rekomendera.. så rekomenderar jag SEB's legg det har Djurgårdens färger! mycket fräsigare om man är gårdare =) dessvärre e jag björklövare.. men aa får leva med legget =)
                    The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.

                    Kommentera


                    • #11
                      Re: Skaffa id-kort

                      [citat=Josef]Vart ska man vända sig när man vill skaffa id-kort idag, när posten är avvecklad?? [/citat]
                      Man kan ju alltid ta sig ett körkort, fungerar bra det också.
                      Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

                      Kommentera


                      • #12
                        Re: Re: Skaffa id-kort

                        [citat=Vide][citat=Josef]Vart ska man vända sig när man vill skaffa id-kort idag, när posten är avvecklad?? [/citat]
                        Man kan ju alltid ta sig ett körkort, fungerar bra det också. [/citat]Alternativt skaffa svenskt medborgarskap och pass

                        Kommentera


                        • #13
                          Re: Re: Skaffa id-kort

                          [citat=Vide][citat=Josef]Vart ska man vända sig när man vill skaffa id-kort idag, när posten är avvecklad?? [/citat]
                          Man kan ju alltid ta sig ett körkort, fungerar bra det också. [/citat]Lite svårt om man fyller 17 om en månad. Men annars, ja.

                          Kommentera


                          • #14
                            Re: Re: Re: Skaffa id-kort

                            [citat=Josef][citat=Vide][citat=Josef]Vart ska man vända sig när man vill skaffa id-kort idag, när posten är avvecklad?? [/citat]
                            Man kan ju alltid ta sig ett körkort, fungerar bra det också. [/citat]Lite svårt om man fyller 17 om en månad. Men annars, ja. [/citat]
                            Då får du väl flytta till en stat i USA där man får ta körkort i din ålder. Men det kanske inte gäller som ID i Sverige...
                            Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

                            Kommentera


                            • #15
                              Har man inte ett körkort för epa-traktor och lätta motorcyklar vavavavava?!

                              Kommentera

                              Working...
                              X