Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tappad domän, igen...!

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tappad domän, igen...!

Jag fick ett brev nu att en av mina domäner har upphört.
    Idag är det den 13 april och domänen upphörde den 12 juni, 2015!!

Detta är tredje domänen som Binero tappar för mig, vad jag känner till. Denna gången gjorde det inte så mycket, men attan...
    Finns det nån kom-i-håg tjänst för domäner eller måste man fixa nåt själv!?

Jag tycker det är oroväckande att Binero tappar domäner och att dessutom ingen annan drabbas av det.
    Dessutom står ord mot ord och dom har ju alltid rätten på sin sida för det är upp till kunden att betala fakturan och det är ju valfritt. Men om det inte kommer nån faktura då!
    Är det då fortfarande mitt fel att jag inte har förnyat domänen!?

Spontant svar på din sista fråga: Ja, det är din domän, det är du som vill ha den, det är ditt ansvar. Så är det ju med väldigt mycket annat

Men, att du drabbas igen låter väldigt konstigt. Jag får alltid ett förvarningsmejl en tid innan en domän löper ut, och därpå kommer också en faktura lite senare. Får inte du det alls?
    Säker på att domänerna ligger för fakturering i kontrollpanelen?
    Binero vill ju ändå att du ska betala dem en massa pengar, så de bör ju faktiskt se till att påminna dig ordenligt när det närmar sig slutdatum...

Tagit ett snack med dem och kollat om det ligger nåt bakomliggande fel i systemet på ditt konto?
    /Sharkey

StoffesFoto.se - Mina bilder, inte dina!

Kommentera

Det är också viktigt att du uppdaterar kontaktinformationen på dina domäner så att de har rätt uppgifter
      Där kan det vara olika kontaktuppgifter för olika domäner samt olika för fakturakontakt och administrativ kontakt mm.
      Alla är normala, man är bara mer eller mindre vanlig.

Kommentera

Hej!
        Tack för svar!
        Jag har dock ännu inte fått någon respons från Binero. Det kanske kommer, eller så orkar dom inte bry sig om meddelanden från förra sommaren....
        Det är ju lite svårt att förklara en 9 månader gamal påminnelse....

Att det på något sätt skulle vara mitt fel!

Tack för respons.
        Jag ska klura ut nåt. jag har liksom inget val...
        Det är mina uppgifter och dom är samma i många år.

Kommentera

Jag har alla mina domäner hos Binero mer eller mindre och jag får mail varje gång jag skall förnya den och påminnelse om jag glömmer bort den.
          "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

Kommentera

Jag har min lilla domän reggad direkt hos IIS, tyckte det var enklast när jag skaffade den och det är enkelt nu. Fakturan kommer varje år i mailen, tillsammans med nyhetsbrev lite då och då.
            My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Kommentera

Working...
            X