Meddelande

Minska
No announcement yet.

Funktioner hemsida.

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Funktioner hemsida.

Vi behöver en ny hemsida till företaget jag jobbar på.
    Vi jobbar med inackordering och boende för hemlösa.
    Får gärna vara WP eller någon annan lämplig bra plattform

Går det att integrera något system så vi kan öppna och redigera excel och word dokument direkt via hemsidan? Så att vi kan sitta var som helst vid en dator och hantera dokument och ändra och spara.

Vi hanterar känslig information som personuppgifter mm.
    Är det för osäkert att ha sådana uppgifter tillgängliga via webben?
    Bör vi ha en egen server?

Vi vill också gärna kunna logga in på hemsidan så personal som är placerade på olika fysiska platser kan se vilka andra personal som är inloggade och alltså också i tjänst.

Vi är själva inte helt på det klara med vilka funktioner vi vill mer ha.
    Finns det någon plattform som har dessa funktioner inbyggt kanske?

Tänkte fråga lite allmänt här först och se om det kan leda till ett betaljobb för rätt person.
    www.honkanen.se

1. Vad gäller säkerhet, egen server, hantering av personuppgifter osv: Gissar att ni har någon form av samarbete med kommun eller landsting? Eftersom olika kommuner och landsting har olika krav föreslår jag att du pratar med kommunens/landstingets IT-ansvarige direkt.

2. WP, Joomla och alla andra CMS med öppen källkod är inte bara klumpiga och tröga utan dessutom måltavla för folk som gillar att hitta säkerhetshål. Bygg ett eget system efter era egna behov istället.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Jag tror att ni ska vara försiktiga med personuppgifter.

Som exempel kan jag nämna en simklubb som tidigare hade personnummer på alla blad för närvaro men när dessa "fördatades" (blev digitala) så gick det inte längre att ha personnummer.

En variant kan vara att ha två system.
      Ett öppet system som inte gör så mycket om det blir hackat eller om info kommer på sidovägar. (Fortfarande med inloggning.)

Känsliga personuppgifter kanske trots allt är bättre att ha i en pärm på kontoret!

Bara som referens!
      Jag frågade bibblan om dom inte sparade alla tidigare lån som man har gjort! Så man kan se tidigare lån, utan att spara de där kvittona.

Men nej, det får dom inte.
      Tidigare lån sparas inte, inte ens om man själv ber om det!

Jag undrar om du/ni inte ska stryka "känsliga personuppgifter" från er kravspec och helt enkelt lösa det analogt. Om du sätter dig in i ämnet kommer du kanske till insikten att budgeten för ett sånt system inte står i paritet med kundnyttan!

Kommentera

Working...
      X