Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tips till ett nystartat forum?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Eller ja, jag fick byta tillbaka, verkade som att grönt inte heller passade. Men vi har en ny logga.

    Kommentera


    • #32
      Bara en fråga, någon som kan säga hur det ser ut med loggan? Måste jag ändra på den?

      Kommentera


      • #33
        Äntligen! Jag gjorde ett eget tema med lite CSS och inspiration. Vad tycker ni om bakgrunden (blå/svarta) blir man yr av det?

        Kommentera


        • #34
          Jag blir yr

          Kommentera


          • #35
            Men... blir du det nu? Jag har lagt till en mindre störande version.

            Kommentera


            • #36
              Jag blir fortfarande yr. Kör på mörk text på ljus bakgrund

              Kommentera


              • #37
                Jag vill inte vara elak men håller med onkleborg. Det är väldigt jobbigt att läsa som det är nu.
                Mitt företag

                Kommentera


                • #38
                  Ja, texten i loggan är jobbig att läsa, men i övrigt verkar det tydligare än sist. Inte svårt att läsa texten och jag tror att bakgrunden just där text står är lite ljusare nu, men det vore bra om alla bokstäver i loggan syntes lika tydligt, även de i ordet före Forums

                  Kommentera


                  • #39
                    b242569 skrev: Visa inlägg
                    Ja, texten i loggan är jobbig att läsa, men i övrigt verkar det tydligare än sist. Inte svårt att läsa texten och jag tror att bakgrunden just där text står är lite ljusare nu, men det vore bra om alla bokstäver i loggan syntes lika tydligt, även de i ordet före Forums
                    Jo visst!

                    Ska fixa till det, håller på att skissa lite på hur det kan se ut.

                    Kommentera


                    • #40
                      Någon som vet vad jag kan lägga till i reglerna på forumet, kan ni tipsa mig och läsa igenom samt se om det är något som inte känns komplett.

                      Kommentera


                      • #41
                        Det behövs inte längre. Det var en på flashback som hjälpte mig.

                        Kommentera


                        • #42
                          Tema?

                          Det pratas så mycket om "tema" i denna tråd. Förlåt en okunnig - är det design/layout/utseende på sidan som avses med det ordet? När jag började att läsa trodde jag att "tema" innebar vilket ämne (dvs i detta fall hackning) som sidan skulle behandla.

                          Har jag nu fattat rätt?

                          Kommentera


                          • #43
                            Tema i detta fall syftar på utseendet. Själva ordet kan ju betyda ungefär ämne i vissa fall, men som sagt inte i detta fall.
                            Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
                            Internklippning:
                            1) Snaggning av fångar.
                            2) Klippning frisörer emellan.

                            Kommentera


                            • #44
                              Jo, I mitt fall syftar tema på utseende. Dock är det fixat för länge sedan nu. Så det diskuteras inte så mycket mer om det. Annars så har swehackerz.se tagit en rejäl fart och snart är det fyrasiffrigt antal inlägg också.

                              Kommentera


                              • #45
                                Japp, i tisdags så fick vi 1000 inlägg. Jag tycker det ser ut som bra start och jag klarar mig bra på egen hand nu. Under tiden jag har haft forumet igång så har jag klart lärt mig ännu mer PHP, XHTML och CSS.

                                Kommentera

                                Working...
                                X