Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hitta sökväg till imagemagick m.fl.

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hitta sökväg till imagemagick m.fl.

Hej

Jag är amatör men har fått igång mitt system rätt bra. Bytte nyligen webhotell och sitter och konfigurerar om ett arkivsystem (ResourceSpace)

Jag behöver ange sökväg till några av programmen, imagemagick, exiftool m.fl. Tidigare var sökvägen usr/bin vilket vara standard. Men på nya webhotellet citysites.se så fungerar inte sökvägen.
    När man kollar i phpinfo så finns programmen där men jag lyckas alltså inte hitta sökvägen till dem,

här är phpinfo
    http://linphpinfo.citynetworkhosting.com

Supportern hos citysites har inte kunnat hjälpa mig med detta. Nån här som har nån aning?
    Stort tack på förhand :-)

(om jag lagt denna i fråga i fel forum får nån gärna flytta den till rätt plats)

Torbjörn

Märkligt att supporten inte kunde hjälpa....
    Jag har egentligen ingen aning, men i phpinfo finns angivet:
    extension_dir /usr/lib/php5/20121212
    Kanske den sökvägen funkar?
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Om det till exempel är ImageMagick-programmet convert du vill använda kan du ta reda på sökvägen genom att köra which convert i terminalen. Har du inte tillgång till terminalen kan du köra exec() eller system() i PHP
      PHP-kod:
      echo exec("which convert"); 

Edit: Håller med Danne V om att det är märkligt att supporten inte kan hjälpa dig med detta... jag skulle nog fundera på att byta webhotell igen
      "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

Kommentera

Working...
      X