Meddelande

Minska
No announcement yet.

FTP felmeddelande. "Access denied" ??

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • FTP felmeddelande. "Access denied" ??

    Startad: 2015-05-07 14:52

    vako_cms\7_view.asp - ett fel uppstod - Ett FTP-fel inträffade - det går inte att skicka 7_view.asp. Access denied. The file may not exist, or there could be a permission problem. Make sure you have proper authorization on the server and the server is properly configured.

    Filaktiviteten slutfördes ej. Filen/filerna eller mappen/mapparna 1 avslutades ej.

    Filer med fel: 1
    vako_cms\7_view.asp

    Slutförd: 2015-05-07 14:52
    Detta är så konstigt!
    Jag har en webbplats hos Binero som jag arbetat med i 11 år, sedan 2005.

    Här om dagen fick jag felmeddelande när jag laddade upp en fil. "Access denied."
    Igår plockade jag bort alla filer på servern och laddade upp dom igen. Då fungerar allt som det ska.

    Men! Så, idag, samma felmeddelande, att behörighet saknas!
    Det är iofs inte mer irriterande än att jag plockar bort alla filer jag ska arbeta med först och sen laddar upp nya filer, för jag behöver bara göra det en gång. Sen går det att arbeta som vanligt.

    Men håll med om att det är ett lite udda scenario! Filer jag laddade upp igår har jag inte behörighet att redigera idag! Men dom jag laddar upp idag kan jag skriva över...!

    Ja, tekniken är bra märklig!

  • #2
    Förstår inte vad din fråga är. Eller om du bara vill få ur dig lite frustration....

    Men behörigheter och tillgång (access) till filer kan bero på en mängd olika faktorer.

    Inställningar du gjort sedan sist på servern, i din egen dator eller i programmet du använder för att redigera eller ladda upp. Eller att du numer använder en annat program, en annan dator eller en annan ip-adress. Eller femtioelva andra skäl.

    Be Eniros support om hjälp.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

    Kommentera

    Working...
    X