Meddelande

Minska
No announcement yet.

Val av admin gränsnitt för en sever

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Val av admin gränsnitt för en sever

Hallå!

Har en fråga vad ni tycker man ska köra. Då jag försöker hitta något till min server som jag kan hantera den från ett UI. Te,x som cPanel. Har ni några fler förslag eller är det cPanel som är bäst?

Om det är din server så ser jag inte riktigt varför du inte bara kör fjärrskrivbord? Eller missuppfattar jag något nu?
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

jo det är min server, men anledningen till att jag kanske kommer vilja ha ett så är det för att jag kommer att dela servern med 2 andra, som inte är jätte haj på att jobba i terminalen. Så därför tänkte jag vara ute i god tid för att se vad som finns ute på marknaden.

Kommentera

CPanel är gjord för folk som hyr konto på webbhotell, inte för den som faktiskt sköter hela servern. Med Cpanel kan du t.ex. inte skapa olika kontoformer.

Deras "WHM" är däremot mer avancerat och är gjord för serverns admin.
        Med vänlig hälsning från
        Danne
        ------
        Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
        Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
        Våga Vägra
        FaceBook

Kommentera

Tackar så mycket för tipset finns det mer som är liknande är det dom som gäller?

Kommentera

Googla lite. Det finns flera fria alternativ att välja från.
            http://tumba25.net

Kommentera

Working...
            X