Meddelande

Minska
No announcement yet.

Skriva ut trådar under kategorier

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Skriva ut trådar under kategorier

Hej!

Jag håller på att skapa ett forum och vill skriva ut trådar under kategorinamnen.

Jag har tre olika tabeller och för att hämta ut kategorier och trådar har jag försökt använda LEFT JOIN för att skriva ut kategorier och trådar.

Tabell: Kategori

id | kategorinamn | beskrivning

Tabell: Trad

id | katid | namn | rubrik | inlagg | datum

Tabell: Inlagg

id | t_id | namn | text | datum

Tänkte så att det skrivs ut så här.

Webbrelaterat
    ----------------------------
    Diskutera webbutveckling
    Databaser

Om du visar hur ditt försök ser ut så är vi nog många här som kan peka ut rätt riktning åt dig.
    "Det finns tre sorters lögn; vanlig lögn, förbannand lögn och statistik" - Mark Twain

Kommentera

​Så här ser mitt försök ut​

PHP-kod:
      $sql "SELECT * FROM tradar JOIN inlagg ON tradar.id=inlagg.t_id";

$result mysqli_query($mysqli$sql);

while(
      $row mysqli_fetch_array($result))
      {
      echo 
      "<table border="0" align="center" style="width613pxbackground-color#F6F6F6; margin-top:15px; border-bottom:1px solid #000000;">";
      echo "<tr><td><span class="inlaggrubrik">".htmlspecialchars($row['rubrik'])."</span></td><td><div class="datestamp">Skrivet av ".htmlspecialchars($row['namn'])." ".htmlspecialchars($row['datum'])."</div></td></tr>";
      echo 
      "<tr><td colspan="2"><span class="inlaggtext">".nl2br(htmlspecialchars($row['inlagg']))."</span><br><br><span class="svaret">Svar:</span></td></tr>";
      echo 
      "<tr><td><ul><li><a href="reply_messages.php?reply=".intval($row['id']).""".htmlspecialchars($row['rubrik']).">".htmlspecialchars($row['rubrik'])."</a></li></ul></td></tr>";
      echo 
      "</table>";

Last edited by A20; 2016-10-09, 15:18.

Kommentera

**

Kommentera

Working...
        X