Meddelande

Minska
No announcement yet.

WordPress - wp-config.php BOM-/encodingstrul

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • WordPress - wp-config.php BOM-/encodingstrul

    Hejsan svejsan!

    Jag kör UTF8 på min WP-installation.

    När jag sparar wp-config.php i UTF8 utan BOM så väljer webbläsaren automatiskt ISO-8859-1 encoding, trots att jag satt UTF8 i både metataggar och i .htaccess.

    Sparar jag wp-config.php i UTF8 med BOM så fungerar encodingen, men jag får ett "headers already sent"-meddelande som pekar på rad nummer ett i wp-config.php. Jag förstår att detta är BOMen så klart, men vad kan jag göra åt detta?
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

  • #2
    Vad exakt har du gjort i .htaccess? Kolla t ex:

    http://stackoverflow.com/a/6989559/593264

    Dessutom, vilken miljö kör du i?`Vilken PHP-version och vilket webbhotell?
    Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
    Internklippning:
    1) Snaggning av fångar.
    2) Klippning frisörer emellan.

    Kommentera


    • #3
      .htaccess:
      Kod:
      <IfModule mod_rewrite.c>
      RewriteEngine On
      RewriteBase /
      RewriteRule ^index\.php$ - [L]
      RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
      RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
      RewriteRule . /index.php [L]
      </IfModule>
      
      AddDefaultCharset UTF-8
      Vet ej vilken dist de kör med, men någon variant av Linux som kör PHP 5.3 på One.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

      Kommentera


      • #4
        Nu när jag tänker på det så skulle det ju kunna vara så att det är någon fil som skickar en header med någon annan encoding eftersom det fungerar när dessa headers inte går fram.

        Klurar vidare.

        För övrigt kontaktade jag One angående detta. Deras lösning på detta var att stänga av WP_DEBUG, för "det är ju bara en varning".
        Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

        Kommentera

        Working...
        X