Meddelande

Minska
No announcement yet.

peddas php kalender

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• peddas php kalender

Tjenare! Behöver er hjälp!!!

Jag har laddat ner peddas kalender skript ver. 5 här på webforum, och allt funkar förutom när jag ska lägga till events, uppdatera eller ta bort events.

http://www.webforum.nu/showthread.ph...t=php+kalender

har för mig att jag använt detta skript utan problem för några år sen på ett annat webhotell.

det som händer när jag klickar på lägg till knappen är att jag skickas till en 404 felsida på webhotellet.

vad tror ni felet kan vara?
    så här ser formuläret ut

PHP-kod:
    <div id="kalenderform" name="kalenderform" style="display:none;">
    <form id="newEvent" name="newEvent" method="post" action="db_querys.php">
    <input type="hidden" name="eventid" id="eventid" value="" />
    <input type="hidden" name="uri" value="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>" />
    <table width="300" border="0" cellspacing="0" cellpadding="3">
        <td>Startdatum:</td>
        <td>
          <input name="startdatum" type="text" id="startdatum" maxlength="10" /></td>
        <td>Slutdatum:</td>
        <td><input name="slutdatum" type="text" id="slutdatum" maxlength="10" /></td>
      </tr>

<tr>
        <td>H&auml;ndelse:</td>
        <td colspan="3"><input name="event" id="event" type="text" maxlength="255" size="60" /></td>
        </tr>
      <tr>
        <td>&nbsp;</td>
        <td colspan="3"><input type="submit" name="LaggTill" id="LaggTill" value="&gt;&gt; L&auml;gg till" onclick="return ValideraForm()" /> <input type="submit" name="Uppdatera" id="Uppdatera" value="&gt;&gt; Uppdatera" onclick="return ValideraForm()" /> <input type="submit" name="Radera" id="Radera" value="&gt;&gt; Radera" onclick="return confirm('Är du säker på att du vill radera händelsen?\nDu kan inte ångra dig senare!');" /></td>
        </tr>
    </table>
    </form>

Flyttas från "Webbrelaterade artiklar".

mvh
    @aviddevguy

Kommentera

De rader som är väsentliga i sammanhanget är väl
      PHP-kod:
      <form id="newEvent" name="newEvent" method="post" action="db_querys.php"
      finns filen db_querys.php ? Om ja:
      PHP-kod:
      input type="hidden" name="uri" value="<?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>" />
      Hur ser den genererade källkoden ut för den raden?
      Utan att ens kollat på scriptet så antar jag att db_querys.php gör en redirect baserat på formulärfältet "uri". Så kolla vart den vill skicka dig och om den filen finns

Kommentera

rhdf har nog rätt.

Det var länge sen jag gjorde kalendern, och minns inte exakt hur jag byggde den.
        Men uri tror jag ska innehålla filnamnet där du har kalendern för att man ska skickas tillbaks till kalendern efter att man lagt till ett event.
        Ersätt <?php echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?> med t.ex index.php eller vad sidan heter där du har kalendern.
        Om jag var blygsam,skulle jag vara perfekt
        ><((((º>

Kommentera

Working...
        X