Meddelande

Minska
No announcement yet.

eget eller fortsätta som jag gör

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • eget eller fortsätta som jag gör

    Hej alla!

    Jag sitter liteni val och kval just nu pch jag vill bolla lite om en fundering jag gör.

    Jag driver en sida som nu dock börjar växa sakta med användarantal
    Nu är jag såhär jag kodar mycket nu med codeinger och jag vet inte det är något att fortsätta med eller ska jag byta bana och köra på egen skrivet? Jag gillar detta med att lära mog och jag tror jag lär mig med med säkerhet och så om jag skriver eget eller vad rekommenderar ni?

    Jag är mycket tacksam för snabba svar

    Robin

  • #2
    Det där var inte helt lätt att greppa. Är det CodeIgniter du syftar på? För isf kan jag väl varken säga bu eller bä, det är ju liksom en smaksak om man vill använda något ramverk eller inte.

    Personligen använder jag inga ramverk just pga att jag inte vill eller känner för det. Det gör i slutändan varken till eller från skulle jag tippa på. Det här är det som är mest givande för mig, alltså gör jag så.
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

    Kommentera


    • #3
      Ja precis blev lite stavfel där^ sorry for that.
      Det är ju det men vad kan vara mest givande för en som lär sog ska man köra ramverk eller inte^^

      Kommentera


      • #4
        Vad rekommenderas av er för att samtidigt lära sig och så, men man lär sig lite ju av ramverk jag vet inte riktigt vad jag ska välja, nu när jag sitter och försöker grotta ner mig mer och mer i OOP så vad rekommenderar ni till mig? jag vill lära mig så mycket som möjligt nu ^^

        Kommentera


        • #5
          Det beror ju faktiskt på vad du vill lära dig. Vill du lära dig hur PHP fungerar på djupet och OOP och så så rekommenderar jag personligen att du kör ren PHP utan ramverk, men där kanske andra är av en annan åsikt.
          Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

          Kommentera


          • #6
            okej jag är ju lite så att jag vill lära mig så mycket som möjligt av allt. Men jag kollat runt lite och kanske är bra att köra ramverk här, och köra eget på ett annat projekt eller jag vet inte. jag är ju en person som vill lära mig så mycket som möjligt av allt

            Kommentera


            • #7
              Har man börjat med ett ramverk till ett projekt så är det ju ett jäkla mek att skriva om alltihopa. Gör så du, testa "ren" PHP till nästa projekt! :-)

              Ett annat tips, eftersom du verkar vara nyfiken av dig, kanske kan vara Python? Mycket trevligt och mångsidigt språk!
              Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

              Kommentera


              • #8
                Det beslutade jag med att jag kör samma och för eget nästa gång

                Kommentera

                Working...
                X