Meddelande

Minska
No announcement yet.

Datumproblem

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Datumproblem

    Någon som vet hur jag gör för att få datumet 2002-02-20 att bli 20/Feb/2002?

    Tack på förhand
    Pågående projekt just nu: WWWindex | DinDatakonsult

  • #2
    [kod]
    my @d = localtime(time);
    my @months=("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Se p","Oct","Nov","Dec");
    print $d[3]."/".$months[$d[4]]."/".($d[5]+1900);
    [/kod]
    / Jojoxx

    "Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

    Kommentera


    • #3
      Du måste skojja med mig? Det måste väl finnas en inbyggd funktion för datumhantering av detta slag? Så som du gjort har jag redan gjort(liknande). Fungerar, men knappast en angenäm upplevelse ;-)
      Pågående projekt just nu: WWWindex | DinDatakonsult

      Kommentera


      • #4
        Inte i kärnan, men det finns garanterat ett antal moduler du kan använda, men varför? Detta är precis till punkt och pricka vad du vill ha. Jag tycker det är skönlitteratur bättre än Tolkien
        / Jojoxx

        "Always remember that you're unique and special, just like everyone else..."

        Kommentera


        • #5
          Jag ogillar onödig kod. Kanske därför jag arbetar främst med PHP. Ibland måste jag dock ta steget ut i verkligheten och koda Perl. :-)
          Pågående projekt just nu: WWWindex | DinDatakonsult

          Kommentera


          • #6
            [CITAT]Jag ogillar onödig kod.[/CITAT]

            En enradare då. Gillar du det bättre?

            [KOD]
            printf "%d/%s/%d\n", (localtime)[3],("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct ","Nov","Dec")[(localtime)[4]],(localtime)[5] + 1900;
            [/KOD]
            Robban robban@lipogram.com

            Kommentera


            • #7
              he he
              Pågående projekt just nu: WWWindex | DinDatakonsult

              Kommentera

              Working...
              X